    Subject: Re: Katastrofa
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5e2d5e5f$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e2d93d3$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e2da7a4$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sun, 26 Jan 2020 17:56:30 +0100

    W dniu 26.01.2020 o 15:52, Kviat pisze:

    > Dupa tam, a nie przestępstwo. Trzeba mieć pusty dzban zamiast głowy żeby
    > na siłę doszukiwać się przestępstwa tam, gdzie go nie ma.

    To się umorzy :-)

    > Wiesz dlaczego policja nie wpisywała tego twojego "przestępstwa" o
    > prawie autorskim, tylko znieważenie pomnika? (Znieważenie pomnika
    > napisem Konstytucja... trzeba być geniuszem żeby na coś takiego wpaść)
    > Bo ten twój zarzut jest jeszcze bardziej kuriozalny i śmieszny, niż ich.

    Nie wiem, czemu, ale Twoja argumentacja mnie też słobo przekonuje.

    > Bo żeby pomnik zniekształcić, to ktoś musiałby go uszkodzić.
    > Gdzieś ty się tam dopatrzył zniekształcenia pomnika? Nawet nie chcę
    > zgadywać....

    No właśnie w przepisie nie ma nic o uszkadzaniu mniej lub bardziej trwałym.

    > https://tvn24.pl/biala-podlaska-wywiesil-koszulke-z-
    konstytucja-na-pomniku-dzialacz-kod-u-dostal-zadoscu
    czynienie-za-zatrzymanie,990849,s.html

    I...?

    > "Sąd (...) Jednocześnie podważył zasadność przeszukania mieszkania,
    > podał też w wątpliwość, czy zawieszenie koszulki jest przestępstwem, czy
    > nawet wykroczeniem.

    Prawo sądu.

    > Wobec braku znamion czynu zabronionego Prokuratura Rejonowa w Białej
    > Podlaskiej 4 października 2018 roku umorzyła śledztwo prowadzone pod
    > kątem znieważenia pomnika przez dwóch działaczy KOD-u. Półtora miesiąca
    > później policja odstąpiła od ukarania mężczyzn za wykroczenie."

    I słusznie. Pomnika znieważyć nie można.

    > https://gs24.pl/sad-nalozenie-koszulki-na-pomnik-z-n
    apisem-konstytucja-to-nie-powod-by-robic-komus-proce
    s/ar/c1-14186921

    > "- Nałożenie na pomnik koszulki z napisem ,,Konstytucja Jędrek" nikogo
    > nie obraża,
    >
    > ***nie jest żadnym wykroczeniem***
    >
    >  - orzekł sąd nie zgadzając się na proces w tej sprawie. Za upór policji
    > zapłacą wszyscy obywatele, bo koszty postępowania obciążą Skarb Państwa."

    I...?

    > "(...)Miesiąc później Prokuratura Rejonowa Szczecin-Niebuszewo umorzyła
    > postępowanie z powodu ,,braku znamion czynu zabronionego". Uznała, że nie
    > doszło do znieważenia pomnika.

    I słuysznie. Nie doszło.

    > Przez kolejne kilka miesięcy nic się nie działo i wszyscy zdążyli już o
    > happeningu zapomnieć. Ale nie policja."
    >
    > "Z tą decyzją nie zgodził się komendant komisariat policji
    > Szczecin-Niebuszewo i złożył zażalenia. Dzisiaj przegrał ostatecznie."
    >
    > Ostatnie trzy zdania czytaj do skutku aż zrozumiesz.
    Po co? Nigdy nie twierdziłem, że nakładanie koszulek kogokolwiek
    znieważa. Co więcej, od zawsze twierdziłem, ze to teza nie do obrony.

    > Tylko nie pisz mi proszę, że gdyby ten komendant skorzystał z twojego
    > pomysłu, to by wygrał. Bo pęknę ze śmiechu.

    Nie wiem, czy by wygrał.

    > https://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,247808
    92,policja-nie-odpuszcza-kolejny-sad-zajmie-sie-kosz
    ulka-z-napisem.html

> [...]
    >
    > Art. 39. Konstytucji
    > "Nikt nie może być poddany eksperymentom naukowym, w tym medycznym, bez
    > dobrowolnie wyrażonej zgody.> Art. 40. Konstytucji
    > "Nikt nie może być poddany torturom ani okrutnemu, nieludzkiemu lub
    > poniżającemu traktowaniu i karaniu. Zakazuje się stosowania kar
    > cielesnych."
    >
    > Czyli mogę poddać cię eksperymentom medycznym bez twojej zgody i policji
    > nic do tego? Dobrze wiedzieć, że mogę to robić bezkarnie dopóki Trybunał
    > Konstytucyjny tym się nie zajmie.
    > Rozumiem, że jak kogoś torturują, to też nie zareagujesz?

    Zareaguję, ale nie na podstawie przepisów Konstytucji. Do każdego z tych
    zakazów są przestępstwa opisane w ustawach. Konstytucji nie stoisuje się
    w prawie karnym bezpośrednio.

    > Serio jesteś policjantem?
    >
    > I dla przypomnienia:
    > Art. 8.
    > "Konstytucja jest najwyższym prawem Rzeczypospolitej Polskiej.
    > Przepisy Konstytucji stosuje się bezpośrednio, chyba że Konstytucja
    > stanowi inaczej."

    Ale, żeby Policja mogła ścigać karnie musi być przepis z zagrożeniem karą.

    --
    Robert Tomasik