eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKatastrofa › Re: Przysięga policjanta RP3 (obrona konstytucji) v. przysięga żołnierza LWP (obrona praw ludu pracującego/władzy ludowej)
  • Data: 2020-01-27 08:42:12
    Temat: Re: Przysięga policjanta RP3 (obrona konstytucji) v. przysięga żołnierza LWP (obrona praw ludu pracującego/władzy ludowej)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Ake ja nie dyskutuję to tym, tylko o kretyńskiej wypowiedzi Roberta,
    > że policja nie jest od ścigania łamiących konatytucję - jest i jest to
    > zawarte w samej rocie przysięgi policjanta.
    > [...]

    1. Ile żyje ludzi którzy składali przysięgę wojskową w LWP?
    Do czego ich ona _dalej_ zobowiązuje? :-)
    2. Czy każdy policjant jest gotowy dochować złożonej przysięgi jak wzór
    żołnierza RP3 płk. Kukliński? :-)

    "Ja, obywatel Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, stając w szeregach
    Wojska Polskiego, przysięgam Narodowi Polskiemu być uczciwym,
    zdyscyplinowanym, mężnym i czujnym żołnierzem, wykonywać dokładnie
    rozkazy przełożonych i przepisy regulaminów, dochować ściśle tajemnicy
    wojskowej i państwowej, nie splamić nigdy honoru i godności żołnierza
    polskiego. Przysięgam służyć ze wszystkich sił Ojczyźnie, bronić
    niezłomnie praw ludu pracującego, zawarowanych w Konstytucji, stać
    nieugięcie na straży władzy ludowej, dochować wierności Rządowi Polskiej
    Rzeczypospolitej Ludowej. Przysięgam strzec niezłomnie wolności,
    niepodległości i granic Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej przed zakusami
    imperializmu, stać nieugięcie na straży pokoju w braterskim przymierzu z
    Armią Radziecką i innymi sojuszniczymi armiami i w razie potrzeby nie
    szczędząc krwi ani życia mężnie walczyć w obronie Ojczyzny, o świętą
    sprawę niepodległości, wolności i szczęścia ludu. Gdybym nie bacząc na
    tę moją uroczystą przysięgę obowiązek wierności wobec Ojczyzny złamał,
    niechaj mnie dosięgnie surowa ręka sprawiedliwości ludowej".

    --
    A. Filip