  • Data: 2020-01-26 19:46:34
    Temat: Re: Niektóre+ łamania Konstytucji nie są i nie były ważne. Walka toczy się o "listę rozbieżności ważności"
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > A co to ma do rzeczy? To po co sądy powszechne, skoro
    > zdecydować/rozstrzygnąć może "już zwykły policjant?

    No to trzeba było przepchnąć model hamerykański z jednym sądem
    najwyższym "do wszystkiego" zamiast modelu niemieckiego z osobnym
    sądem konstytucyjnym. Solidaruchy rwały się dać taki podarunek
    nieprzeoranej (post)komuszej kaście sędziowskiej?

    Jaki system i praktyka były tworzone dziesięcioleciami takie są.
    Jest taki że nawoływania/piski o łamaniu konstytucji _bardzo_ szerokiej
    (i trwałej) reakcji nie wywołują. Widać (także PO) szacunku do tej
    konstytucji nie wyhodowano.
    1) ENA: TK dał czas Sejmowi na dostosowanie konstytucyjki
    do *Umowy Międzynarodowej Z UNIA EUROPEJSKĄ* .
    2) Więzienie-katownia CIA/USA w Starych Kiejkutach: cały POPiS ma głęboko w
    dupie łamanie konstytucji (zakaz tortur i bezprawnego pozbawienia wolności)
    za rządów SLD.

    I teraz ludzie mają bronić "ważnej" konstytucji partiom które miały ją
    wcześniej (głęboko) w dupie jako "nie tak znów ważną"?
    Jak sobie pościelesz tak się wyśpisz (nawet gdy nie zauważasz że ścielisz).

    Ja dawałem sobie 1/3 szans na pójście na _pierwsze_ manifestacje w
    obronie TK gdy PO bezczelnie nie przepchnęło na finiszu swoich rządów
    obsadzenia wakatów w TK "przedterminowo".

    --
    A. Filip