    Subject: Re: I kolejny...
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <rvjm70$r60$1@gioia.aioe.org> <CsiTH.2$NDw7.0@fx17.ams1>
    <rvlp88$d37$1@gioia.aioe.org> <601e9c53$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <601eae00$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <ImFTH.24120$v8z7.1980@fx16.ams1>
    <601f8f2e$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <hqQTH.3160$sdG9.1412@fx33.ams1>
    <601fd9ac$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <jK%TH.29661$qGv7.6079@fx13.ams1>
    <6020cb5f$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <tTFUH.70474$mnza.28886@fx42.ams1>
    <60236dc3$0$23913$65785112@news.neostrada.pl>
    <PDHVH.12696$zbx7.5767@fx24.ams1>
    <60277451$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <IQOVH.46120$r%o4.32653@fx41.ams1>
    <6027c7cc$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <L2MWH.42601$scTb.34405@fx43.ams1>
    <602ba3a1$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <2BOWH.154576$mnza.130678@fx42.ams1>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Tue, 16 Feb 2021 13:40:13 +0100

    > Jak jesteś tym wziętym inżynierem, i w nieformalnym związku ze swoją
    > kobitą to pozwolenie na pracę / pobyt dostaniesz wyłącznie Ty. Jeśli ma
    > dostać również ona, to wasz związek musi być formalny, czyli zwykle
    > potwierdzony przez organy kraju pochodzenia.

    No dobra - miałem na myśli że i heniek i stefan po prostu przyjechali
    tam "niezależnie".

    > WaHam.

    Już myślałem, że boomer jestem i chwytam;) Wham wyrzucił mi jakieś info
    o georgu michaleu i myślałem że coś na rzeczy w temacie;)

    > To wypadałoby niefaworyzować związków bezdzietnych

    Ale potencjalnie mogą mieć.

    > Jakie obowiązki, których homoseksualne pary nie mogłyby wypełnić a
    > małżeństwo Karyny z Sebą już tak?

    Trochę namieszałem. Jak dla mnie świat odszedł już do tego, żeby
    usankcjonować prawnie związki mniej formalne niż małżeństwo. I powinno
    być w nich dziedziczenie, informacja o stanie zdrowia itp. I jako prawo
    "bezsprzeczne" pary jednopłciowe o płci nieustalonej itp powinny (jeśli
    się zdecydują na taki nieformalny związek powinny mieć. Co do pełnego
    małżeństwa, to już moim zdaniem dyskusyjne właśnie ze względu na
    możlowość posiadania potomstwa. I dlatego małżeństwo jest pod specjalna
    ochroną państwa według konstytucji. Przynajmniej na dzień obecny taka
    wykładnia chyba obowiązuje. Więc oparłbym prawa związkow jednopłciowych
    własnie o analogiczne uprawnienia dowolnej innej pary. Całkiem fajna
    konstrukcja - nie dyskryminacja, nie preferencja - po prostu tak jak inni.

    > Tak, ale jak już se gadamy... Dziecko bardziej niz rodziców obojga płci
    > potrzebuje MZ miłości i mądrych rodziców.

    Niewątpliwie mądrość się przydaje;) Natomiast będę się upierał, że
    posiadanie odpowiednich wzorców od rodziców jest bardzo ważne. No a
    dwóch tatusiów to jednak nie są pełne wzorce. Może się kiedyś zmieni, na
    razie mam zdanie jakie mam.

    > Ich płeć jest MZ rzeczą
    > drugoplanową. Jedyne co robi kuku dzieciom wychowywanym przez pary
    > jednopłciowe to jak traktuje je społeczeństwo.

    To też jest nie do pominięcia, jednak będę się upierał, że zarówno
    wychowanie przez samotnych rodziców jak i rodziców jednej płci jest
    mocno nieoptymalne, że względu na niepełne wzorce. Niestety tego moim
    zdaniem nie przeskoczysz.

    > Nawet jeśli przyjmiemy, że dobrze by było, aby ktoś dziecku pokazywał
    > tzw. wzorce męskie czy żeńskie, to rzeczywistość jest taka, że pary
    > hetero też tu dają dupy, jeśli nawet nie dają dupy statystycznie
    > bardziej.

    Nie przeczę, że się zdarza i to pewnie często, ale jednak szansa na
    przekazanie odpowiednich wzorców zarówno damskich jak i męskich jest
    większa przez pary dwupłciowe:P

    > Jakby był rozpoznawany jak Kaczyński czy Ziobro (daruję już sobie
    > Hitlera i Stalina) to by zrobił anty-, a zrobił pro- bo przede wszystkim
    > wydaje się być porządnym czlowiekiem.

    Tak ale jego sukces polega na tym, że jest rozpoznawalny. Stefan z
    henrykiem nie są. Więc albo muszą być zauważalni albo nic w rozmiarze
    społecznym nie zmienią. Jak zaczęli "paradować" to zostali zauważeni.
    Taki był cel i go osiągnęli. Całkiem dobrze.

    > Parada jest zauważalna jako parada, nie idywidualni geje.

    I o to chodzi. W kupie siła;)

    > czy też bardziej
    > w sytuacji, gdy nie bardzo mogą się do czegokolwiek przyczepić?

    Dwie dekady temu "pedały" były stygmatyzowane mimo że w zasadzie nie
    było się czego czepić.

    --
    Shrek