  • Data: 2021-02-16 17:45:54
    Temat: Re: I kolejny...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:602bcbc3$0$23913$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 16.02.2021 o 13:39, Marcin Debowski pisze:
> [...]
    >>> obowiązującego. Własnie jak w przypadku wspomnianego już adolfa,

    >No to na jakiej podstawie odbyły się procesy norymberskie jak już
    >ktoś tego adolfa wywołał? Niemcy sobie prawa nie zmienili pod
    >eksterminację żydów?

    Nie - to wszystko tak nieoficjalnie.

    >Zresztą oni też mieli szefów - tylko rozkazy wykonywali...

    Ale - jesli to byli obywatele krajow okupowanych, to chyba sie stosuje
    odpowiednia konwecje - haską ?

    Co do Żydów niemieckich ... ciekaw jestem ...
    No ale cóż - nie od dzis wiadomo, ze zwyciezca ma racje ...

> [...]
    >jest to bardzo prawdopodobne, bo pomijając celowe obchodzenie
    >bezwzględnie obowiązująch norm prawa co powoduje, że takie prawo po
    >weryfikacji przez sąd który dokonuje rekonstrukcji norm prawnych
    >okazuje się bezskuteczne, to po prostu mają sraczkę ustawodawczą co
    >powoduje burdel chociażby z numerkami odwołań do innych aktów. W
    >takim burdelu to nie wiadomo wtedy czy coś obowiązuje czy nie. Bo z
    >jednej strony w stosunkach obywatela z państwem powinno się
    >rozstrzygać na korzyść obywatela z drugiej to oczywista omyłka.

    Ale z drugiej strony tez jest obywatel policjant/inspektor, ktoremu
    trzeba wybaczyc dzialanie w nieprecyzyjnych przepisach :-)

    >Przecież nie oceniam czarno-biało. Urzędnik powinien mieć z tyłu
    >głowy ze za swoje działania odpowiada i tyle. Ty byś chciał go z tej
    >odpowiedzialności zwolnić bo tak. Kto jest bardziej w odcienach
    >szarości a kto czarnobiały?

    Taa, tylko ze koncy sie na "od niniejszej decyzji przysluguje
    odwolanie ..."

    >I dalej jak nie jedziesz na bombach i to w uzasadnionych przypadkach
    >to ty popełniasz wykroczenie a nie komendant. Jak spotkasz kumpli to
    >oleją. Jak będziesz miał wypadek to ciebie dojadą, bo chyba nie
    >myślisz, że szefa. No chyba że dowody zaginą.

    Polecenia policjanta maja wyzsze znaczenie niz przepisy ogolne ustawy.
    Wiec komendant ... nie wiem czy mogl polecic, ale kierowca musial
    usluchac :-)

    No ale przeciez nie calkiem musial usluchac, bo jakby mu komendant
    kazal kogos przejechac, to nie.
    I wracamy do poczatku :-)

    J.