eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny] › Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>
    Subject: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz
    <6131f2ea$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <1rvqlus27ynjp.zvmphj1oagel$.dlg@40tude.net>
    <6131fea0$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <JxyYI.24778$ed3f.2276@fx14.ams1>
    <6134ab30$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <94dZI.39629$ya7f.37666@fx10.ams1>
    Date: 06 Sep 2021 12:54:56 GMT

    Dnia 06.09.2021 Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> napisał/a:

    > MZ zagrożenie bezpośrednie to takie, które działa wprost, czyli może nas
    > dotknąć zasadniczo w danym momencie. Nie interpretowałbym tego jako coś

    Też byłbym tego zdania, zresztą nawet dałem przykład jak to
    białoruski pogranicznik pogania kałasznikowem uchodźcę przez granicę.
    Tyle że już prędzej widziałbym "furtkę prawną" w tym zagrożeniu, niż w wywodzeniu,
    że skoro uchodźca ma złożyć wniosek na ręce strażnika SG, to jest
    uprawniony do nielegalnego przekroczenia granicy żeby się do niego dostać.

    Choć w orzecznictwie widzę faktycznie wyłącznie podkreślenie
    zagrożenia istniejącego w danym momencie (kwestii czasowej),
    np.

    "bezpośrednie (stwarzać natychmiastowe zagrożenie)"
    https://www.infor.pl/prawo/encyklopedia-prawa/s/2721
    69,Stan-wyzszej-koniecznosci.html

    "O bezpośrednim zamachu można mówić jedynie wtedy, gdy stwarza
    on takie niebezpieczeństwo dla dobra prawnego, które może się
    natychmiast zaktualizować"
    https://prawo.uni.wroc.pl/sites/default/files/studen
    ts-resources/prezent.%206.pptx

    czy też stanowisko dr Mikołaja Małeckiego:
    https://m.facebook.com/dogmatykarnisty/photos/a.3630
    64303874939/1619317574916266/?type=3&source=48

    Więc masz rację.

    > A dlaczego nie? Każdy chce mieć rację i pogonić resztę :)

    No ja nie chcę, ale nikt mi nie uwierzy :-)

    > Chodzicie w loopie i się nakręcacie.

    Obiecuję, że już nie będę. W końcu jak ktoś nie rozumie za 3 razem,
    to jaki jest sens tłumaczyć po raz czwarty...

    > No to czym jest według Ciebie to zagrożenie bezpośrednie?

    Niestety muszę się zgodzić z Twoim stanowiskiem (wyżej), to jednak
    słaba furtka.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.