  • Data: 2009-01-20 07:30:31
    Temat: Re: Etyka w szkołach
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 19 styczeń 2009 22:38
    (autor adp
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <9...@o...goo
    glegroups.com>):

    > Nie chce porownywac religii z biologia, bo to zupelnie inna
    > konkurencja, ale przedmioty takie, jak wlasnie biologia, fizyka czy
    > historia sa bardzo potrzebne.

    W podstawówce. Wyżej nie.

    > Sam mialem z nimi (niektorymi) problem,
    > przekladajacy sie na wiadome oceny ;, ale taka jest prawda. Jak mozna
    > wymagac od kogos zaraz po gimnazjum, aby odpowiedzialnei zdecydowal,
    > na jakie pojdzie studia? Za wczesnie.

    Więc napchajmy mu totalny zestaw wszystkiego, łącznie z różnymi ciężkimi
    równaniami genetycznymi i cudami na kiju, których i tak nigdy nie użyje?
    Niech się biedak zniechęci, niech płacze, niech się załamie... To nic, że
    nie ma predyspozycji do kucia debilizmów z biologii, a ma talent do
    informatyki i w tym czasie mógłby np. przygotować się do olimpiady i zostać
    mistrzem polski.

    Ja kończyłem na szczęście technikuma i żadnej biologii nie miałem, a jednak
    kilkadziesiąt lat już żyję całkiem szczęśliwie.

    > Wiec po to sa te kierunkowe
    > przedmioty, aby dac szanse ludziom zainteresowanym np. zoologia,
    > botanika, genetyka czy medycyna 'zalapac bakcyla' na lekcjach biologii
    > (uwierzyc w siebie, widzac efekty w nauce) i dzieki temu chcec potem
    > sie rozwijac. Zostac np. weterynarzem czy dietetykiem.

    Nie na poziomie liceumu. No i czemu biologia a nie inne rzeczy? Np.
    ratownictwo górskie? Przecież może ktoś załapie bakcyla i zostanie
    ratownikiem i uratuje masę istnień? Albo ratownictwo medyczne? Albo
    hotelarstwo i turystyka? Albo żeglarstwo?

    Moja historia z technikumu przeleciała proforma (na szczęście) i wolałbym
    mieć np. żeglarstwo zamiast niej. Albo choć pływanie.

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.