  • Data: 2009-01-20 09:46:29
    Temat: Re: Etyka w szkołach
    Od: armar <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 19 styczeń 2009 22:52
    > (autor armar
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <gl2sjd$sbq$1@node2.news.atman.pl>):

    > Twoim zdaniem. Moim zdaniem religia to taki sam przedmiot jak inny.

    Co religia ma wspólnego z nauką?

    > Z języka polskiego i wiedzy o kulturze chcesz usunąć
    > rzeczy związane z religią?

    Nie.
    Nie mam też zamiaru usuwać bajek o Kopciuszku.
    To KRK chce usuwać z języka polskiego Harrego Pottera.

    > Przecie większość omawianych tam rzeczy ma mniejszy
    > lub większy związek z religią i to ba! zazwyczaj chrześcijańską.

    To prawda - dlatego nie ma sensu uczyć samej religii,
    skoro jej wpływ możemy analizować w kulturze i sztuce.
    Nie musisz kupować katarynki, by słyszeć jak gra.

    > I nikt też nie praktykuje religijnie (poza przypadkami nadużyć, jak w każdej
    > dziedzinie) na przedmiocie ,,religia'', który po prostu naucza o tematyce
    > związanej z różnymi wierzeniami.

    Kiedy ja piszę o praktykowaniu religii w szkole.
    Modlenie się to praktykowanie.
    Przymuszanie do chodzenia na nabożeństwa w celu zaliczenia przedmiotu
    to przymuszanie do praktykowania.
    Katolicyzm opiera się na wzmacnianiu strachu.

    > Na j. polskim przerabialiśmy mity greckie. Czy wtedy zmuszano mnie do
    > uczestniczenia w greckich praktykach religijnych?

    Jest różnica między przerabianiem mitów, a praktykami religijnymi.
    No, chyba, że faktycznie zmuszano Cię do praktyk religijnych
    i tańczyliście spojeni winem na lekcji języka polskiego.

    > blebleble.... Nic nie trzeba. gadanie wojujących ateistów, których szatan
    > podpuszcza.

    Mam dzieci w szkole i wiem, że trzeba, więc jeśli nie potrafisz
    się ustosunkować merytorycznie, to nadal wypisuj swoje "blebleble".

    --
    Pozdrawia Marek