    From: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>
    Newsgroups: pl.rec.foto,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Date: Thu, 8 Jun 2006 20:30:10 +0200

    Użytkownik "witek" <w...@s...gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:e69p2d$i2s$1@inews.gazeta.pl

    > Zakład nie musiał też mu zrobić odbitek.

    Musial. Cennik stanowiący oferte w mysl KH. Potwierdzona
    (tu byl blad zleceniobiorcy) pisemnie odmowa dala by mu
    dosc ciekawe mozliwosci :)

    > zdjęcie do paszportu wykonane w zakładzie fotograficznym nosi
    > znamiona indywidualnosci.

    NIE nosi. Zakladajac postepowanie w/g algorytmu (a ten jest
    scisle okreslony ustawowo), to dokladnie takie samo zdjecie
    "zrobi sie", gdy ktos wejdzie do pudelka/automatu, w ktorym
    bedzie zacznaczenie kierunku zwrocenia glowy, punktu na
    ktory ma byc skierowany wzrok. Tak więc zdjecie paszportowe,
    do DO, NIE spelnia znamion indywidualnosci. I to akurat NIE
    podlega moim zdaniem dyskusji. Jestem silnie przekonany, na
    granicy pewnosci, ze takie samo stanowisko zajałby każdy
    sąd.

    NIE dyskutujemy tu o przypadku gdyby ktos zamowil 5000 szt.
    odbitek sciagnietych z sieci prac jakiegos fotografa (by
    łątwiej było, rozpoznawalnego, np Horowitza), gdzie sprawa
    podejrzenia naruszenia praw autorskich/majątkowych byłaby
    oczywista i uzasadniona.

    > I to ma być argument?

    To NIE jest argument, to jest ilustracja absurdalnosci
    postepowania laboludka. Ponadto zwracam uwage że istnieje
    coś takiego jak "common sense", przyjęte normy wspolzycia
    spolecznego postępowania itp - co jest uwzgledniane w
    prawie oraz orzecznictwie sądowym.

    > :)

    To bynamniej nie jest smieszne, ze ludzie nie znaja praw im
    przyslugujacych. Oraz ze inni nie potrafia praw(a) zrozumiec.

    --
    Oświadczenia/Informacje: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na
    adres użyty do/podczas wysłania tej wiadomości.