eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy to jest oczywista pomyłka z art. 44 ust. 3 ustawy o zamówieniach publicznych › Re: Czy to jest oczywista pomyłka z art. 44 ust. 3 ustawy o zamówieniach publicznych
  • Data: 2011-04-25 20:33:55
    Temat: Re: Czy to jest oczywista pomyłka z art. 44 ust. 3 ustawy o zamówieniach publicznych
    Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-04-25 21:42, Gut pisze:

    > w kosztorysie branży budowlanej wykonawca zawarł ceny z trzema miejscami
    > po przecinku...
    >
    > w SIWZie była wprawdzie informacja, że cenę oferty oblicza się na
    > podstawie wycenionego przedmiaru robót sporządzonego w formie
    > uproszczonej, dalej zwanego kosztorysem ofertowym.... ale czy faktycznie
    > podanie ceny z trzema miejscami po przecinku kwalifikuje ofertę do
    > odrzucenia?

    Oczywiście, niezgodna ze SWIZ-em.
    Nieodrzucenie takiej oferty może skutkować protestem innego oferenta.

    > Czy nie jest to działanie na szkodę gminy, która w ten sposób straciła
    > możliwość wykonania robót dużo taniej (kolejny wykonawca był dużo
    > droższy)?

    Takie życie?
    Dlaczego wykonawca który nie potrafi napisać poprawnej oferty miałby być
    lepszy? Bo tańszy? A jak taki sam partacz na etapie wykonawstwa jak w
    przypadku przygotowania?

    > Czy w takiej sytuacji nie można mówić o "oczywistej pomyłce z art. 44
    > ust. 3 ustawy o zamówieniach publicznych"?

    Nie jest oczywista.

    > Poszperałem w sieci i znalazłem info, że sporo firm odpada z tego powodu.
    > Było kilka wyroków Krajowej Izby Odwoławczej, ale nie wiem czy dokładnie
    > tego typu spraw dotyczyły.
    >
    > Będę wdzięczny za informacje w tej sprawie.

    Przerabiane. :(

    --
    spp