eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy istnieje przepis, który reguluje coś takiego? (artykuły spożywcze) › Re: Czy istnieje przepis, który reguluje coś takiego? (artykuły spożywcze)
    From: Trybun <M...@t...cb>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy istnieje przepis, który reguluje coś takiego? (artykuły
    spożywcze)
    Date: Sun, 2 Jun 2024 09:36:43 +0200

    W dniu 31.05.2024 o 17:10, Tomaszek pisze:
    > Spotykam się coraz częściej przy produktach spożywczych z czymś takim,
    > że nazwa produktu wprowadza  ewidentnie w błąd. Jeszcze na upartego
    > można by przeboleć pasztet z królika, który jak poczytamy w składzie
    > ma mięsa z tego królika.... 0.5 %:))) Jest nazwa ,,Pasztet z królika",
    > jest mięso z królika, jest:) Pewnie dobrych prawników mają i pewnie tu
    > jest zgodne z prawem, choć nie jest w porządku;)
    > Ale spotkałem produkty, które mimo że mają coś w nazwie to w składzie
    > już tego nie mają wcale. Przykłady:
    > - niektóre piwa na rynku mają w nazwie ,,chmielone", ,,chmielowe" itp.,
> [...]

    Zdaje się że PIH to tylko kolejna instytucja na papierze. Próbowałem do
    nich zgłosić notoryczne oszukiwanie na wadze "towarów na tacce"
    praktykowane przez sklep intermarche. Pierwsze zainteresowałem policję,
    oczywiście nic z tego, "w takich sprawach nie interweniujemy", polecili
    mi właśnie PIH,. Niestety procedury które musi przechodzić oszukany,
    wkurwiony klient uniemożliwiają złożenie zgłoszenia,. Pytają się nie o
    konkrety sprawy a przede wszystkim interesuje ich osoba oszukanego
    klienta, i związane z tym bzdurne pytanie o rozmiar butów pańskiej
    prababki. Dodam że rodzaj oszustwa był ewidentny, na opakowaniu
    umieszczona zawyżona waga, inna niż po fizycznym zważeniu. Nawet
    początkowy stójkowy policjant zobaczy szwindel, tymczasem klient
    utrzymujący z swojej kieszeni owego policjanta jak i instytucję pod
    nazwą PIH może sobie tylko pozgrzytać zębami.
    Co do tematu, to nazwy związane z łososiem muszą koniecznie dotyczyć
    ryby o takiej nazwie.