eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy istnieje przepis, który reguluje coś takiego? (artykuły spożywcze) › Re: Czy istnieje przepis, który reguluje coś takiego? (artykuły spożywcze)
  • Data: 2024-06-04 10:40:56
    Temat: Re: Czy istnieje przepis, który reguluje coś takiego? (artykuły spożywcze)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 4 Jun 2024 08:21:13 +0200, Trybun wrote:
> [...]
    aprykarz-szczecinski-co-o-nim-wiemy

    > Nazwa tego czegoś zapożyczona z czasów gdy w puszcze było około 50%
    > ryby, reszta to ryż i pomidory, to był paprykarz rybny. Dzisiaj też tak
    > go nazywają, i podają rybę w składzie tylko że już w środku ryby nie
    > klient nie znajdzie.

    Jadłem ostatnio parę lat temu - IMHO - ryba była.

    https://hurtum.pl/produkt/272699/losos-ustka-papryka
    rz-szczecinski-130-g/

    farsz z łososia atlantyckiego (24%, Salmo salar / wyhodowane w
    akwakulturach norweskich)

    Aha - jak widzisz napis "ŁOSOŚ", to jest to nazwa firmy.

    https://www.lososustka.com.pl/

    12g tłuszczów i 5.7g białka na 100g produktu.

    Jest tych paprykarzy wiele, od róznych producentów.

    http://twojrybnynemo.pl/produkt/paprykarz-klasyk/

    Ten chyba kilka razy drozszy ... a składem się nie chwalą.

    Jest też i bezrybny, ale nie wiem czy można kupic w sklepie
    https://www.blendman.pl/przepis/weganski-paprykarz-s
    zczecinski/

    etny

    > Ja cię pier... kolejny mędrzec szafujący mądrościami znalezionymi w
    > Wiki. Za przeproszeniem, Ty nie podawaj mi danych z Wiki jako argumentu
    > tylko zapytaj wiedzących czy Wiki pisze prawdę. Jako Polak powinieneś
    > wiedzieć i bez zaglądania do mądrych ksiąg  wiedzieć że w swoim czasie
    > na rzece Drawie i jej dorzeczu żył endemiczny gatunek łososia który nie
    > występował nigdzie indziej.

    No ale wyginął. Od szlamu/mułu/błota.

    Nie wiem kiedy łowiłes i jadłeś - z okresu zamulenia, czy przed.

    > Ale błotem zalatują te najprawdopodobniej hodowane na farmach. W Polsce
    > chyba zresztą nikt już nie sprzedaje "dzikich łososi", tylko te
    > faszerowane różnym świństwem jak kurczaki  na fermach drobiu.

    Jest to możliwe, ale nie wiem czy norweskich hodowlach mają tyle
    błota.

    Łosoś to bardzo smaczna ryba, cena o czyms swiadczy :-)
    https://www.irybka.pl/product-pol-10560-Losos-swiezy
    -filet-czysty-ze-skora-1-5-1-9-kg.html
    https://o-fish.pl/pl/p/Losos-Atlantycki-filet-ze-sko
    ra-mrozone-10kg/294

    Jesli masz gdzies w pobliżu Ikea - oni mają łososia w swojej
    restauracji, nawet niedrogi.

    J.