  • Data: 2006-04-12 17:13:10
    Temat: Re: Bitwa o dom /bezradność policji !
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sławek [###s...@d...null.###] napisał:

    > "Pana Tadeusza" mi tu cytujesz? "Faktycznie włada bo w nim jada"?
    > Nota bene, są - o czym pewnie jeszcze nie wiedziałeś - samochody nie
    > posiadające kluczyków. No i co teraz geniuszu?

    Wróżymy z fusłow od kawy.

    > Każdy (niemal) kradziony samochód sprzedany przez pasera na
    giełdzie...
    > został sprzedany wraz z kluczykami. Niemniej jednak nie uważa się
    > nabywcy w dobrej wierze za prawowitego właściciela tego rodzaju
    autka.
    > Przemyśl to sobie.

    Co nie znaczy, że zatrzymuje się na drodze i wsadza każdego
    wyjeżdżającego samochodem z giełdy pod zarzutem paserstwa.

    > Obawiam się jednak, że każdy z tychże może być w każdej chwili
    uchylony
    > przez właściciela.

    W każdej chwili, to raczej nie. Bywają umowy, które mają jakieś tam
    terminy wypowiedzenia.

    > Pozostaje sprawa rekwizycji (nota bene stan wojenny) -
    > ale to bardzo szczególne prawa (podobnie jak odnoszące się do broni
    itp.)
    > W przypadku domu jest trywialną rzeczą rozwiązanie ewentualnych
    stosunków
    > jakie zachodziły (zerwanie umowy z wykonawcą).
    > (...)

    Ale co to wszystko ma do interwencji Policji? Policjant nie jest sądem
    cywilnym, by na miejscu interwencji wydać wyrok i w dodatku go jak
    komornik od razu wykonać. Z całą pewnością ta kobieta wygra sprawę w
    sądzie, o ile sprawy się tak mają, jak opisuje.