eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBabcia, która nie pozostawiła testamentu (szczegółowy opis) › Re: Babcia, która nie pozostawiła testamentu (szczegółowy opis)
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Babcia, która nie pozostawiła testamentu (szczegółowy opis)
    Date: Mon, 19 Jul 2010 15:29:52 -0500

    Piotr wrote:
> [...]
    >>> testamentu.
    >>> 2. Z tego co wiem, na jej majątek składają się lokaty bankowe oraz
    >>> nieruchomość.

    > Dziękuję za odpowiedź.
    >
    > Mam do Państwa jeszcze jedno pytanie.
    >
    > 13. W jaki sposób powinien zostać podzielony majątek, między dwiema (2)
    > córkami?
    zgodnie z zapisami w kodekscie cywilnym. poczytaj sobie o dziediczeniu.

    Sąd orzeknie tylko tyle, że osoba A dziedziczy 50% spadku po babci i
    osoba B dziedziczy 50% spadku po babci. I niewiele wiecej go bedzie
    obchodzilo co jest w spadku. Okresli tylko procentowy podział.

    > Przypomnę, że na majątek zmarłej babci składają się lokaty
    > bankowe

    kasa podziela sie zgodnie z orzeczeniem sądu, bo to sie fizycznie
    podzielic da.

    oraz nieruchomość (jest to mieszkanie w, którym zamieszkiwała aż
    > do śmierci). W szczególności interesuje mnie to, w jaki sposób
    > rozdzielona zostanie nieruchomość, a także to, jak córki będą mogły
    > wykorzystać nieruchomość?

    Nijak nie zostanie podzielona. Obie będą współwłaścicielkami i będą
    razem uzgadniać dalej co z tym robią.
    Fizycznie podzieli sie nie da, wiec albo będa razem jeździć na tym
    wspolnym "rowerze", albo jedna zgodzi się odpalić drugiej swoją czesc za
    jakąś tam kasę.
    A jak sie w ostatecznosci pokłócą i nie dogadają czy chcą mieć to razem
    wspolnie, czy chcą, żeby jedna spłaciła drugą, to w ostaecznosci pogodzi
    ich kolejny sąd nakazujac np. sprzedaz i podzielenie kasy.

    > Dodam jeszcze, że babcia była właścicielem
    > lokalu, a z pisma Wspólnoty Mieszkaniowej Nieruchomości (udostępnionego
    > mi przez jej córkę, czyli moją mamę) wynika, że zarządcą nieruchomości
    > jest ZBM-TBS Sp.z o.o.

    bez znaczenia kto jest zarządca, co najwyzej niech sie dowiedza na jakie
    konto maja wplacic zalegle opłaty za mieszkanie . :)