    Subject: Re: BTC dla początkujących
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sat, 27 Apr 2019 19:08:15 +0200

    > Z drugiej strony, mało kto występuje o zwrot rzeczowy, z reguły chodzi o
    > ekwiwalent. A w jakim stanie kamienica przetrwała wojnę, nie trudno
    > ustalić. Były takie w ruinie, były w dobrym stanie.

    Zdroworozsądkowo, to ludzie występują o toi, co więcej.

    > Nie jestem znawcą prawa. Oprócz krajowego są i umowy międzynarodowe i
    > mogą one inaczej stanowić. Tym niemniej, jestem zdania że jeśli
    > pretensje zgłoszono po upływie terminu zasiedzenia to nie powinno się
    > ich zaspakajać. No i zasiedzenie dot. raczej tylko nieruchomości a nie
    > terenu. A za teren też się coś należy.

    Na temat umów międzynarodowych wypowiadać się nie będę. Jesli Polska coś
    podpisała, to trudno, ale sądzę, że już dawno by wyskoczyli z tym
    dziennikarze. Natomiast w kwestii drugiej części akapitu, to
    zdecydowanie nie masz racji. Budynek jest częścią nieruchomości. Nie da
    się tego teoretycznie rozdzielić. Są przepisy szczególne i przykładowo
    możesz być właścicielem mieszkania. Teoretycznie możesz wykupić
    wszystkie mieszkania w nieruchomości, ale i tak część wspólna (korytarz
    przykładowo) będzie właściciela nieruchomości.

    > Widzę że to kwestia definicji. Ja nazywam taką rzecz katastrofą
    > humanitarną z dwóch powodów. Pierwsze że dot. znacznej liczby ludzi,
    > drugie że humanitaryzm tu legł w gruzach przede wszystkim. Nie chodzi
    > zresztą o etykietki. Chcesz, nazywaj rzecz po imieniu - wojna,
    > ludobójstwo.

    Ludobójstwo mi się najbardziej podoba. Wojna, to była, dokąd strzelalki
    do siebie żołnierze walczących stron.

    > Powtórzę to co już powiedziałem wyżej - są prawnicy, sądy i politycy.
    > Niech każdy robi co do niego należy, nie kierując się uprzedzeniami a po
    > prostu prawem i etyką.
    > A Indianie nieraz zostali oszukani. Zawierano umowy które zawsze były
    > łamane. Taki zabór ziemi to po prostu kradzież. Ameryka powstała na
    > krzywdzie lokalnych kultur i cywilizacji.

    Po prostu Indianie nie znając historii Afryki i Azji nie wiedzieli, jak
    to działa.