    From: " Kasia" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dług - prosba o porade
    Date: Sun, 23 Feb 2003 22:43:02 +0000 (UTC)

    Nie wiem co powinnam obecnie zrobic z sytuacja podana ponizej, wiec
    postanowilam napisac i prosic Panstwa o porade. Otoz moj problem polega na
    tym, ze 3 lata temu pozyczylam znajomemu pienadze, ktorych do tej pory nie
    moge odzyskac.W tamtym czasie mialam akurat dana sume, gdyz sprzedalam moj
    wieloletni samochod i chcac podac pomocna dlon w potrzebie, pozyczylam
    pieniadze na okres paru miesiecy. Przez ten czas naliczalam sobie ustalone
    przez obydwie strony odsetki, co miesiac od danej sumy - procent w wysokosci
    3,25. Oczywiscie zostala takze spisana odreczna umowa z podpisami i numerami
    dowodów, zawartymi odsetkami i dniem pozyczki. Niestety nie zostala
    uwzgledniona data zwrotu, gdyz obydwoje nie bylismy jej pewni-jedynie zostalo
    puste,wykropkowane miejsce. Sadzialam, ze splata nastapi maksymalnie po 6
    miesiacach, ale teraz minelo juz 3 lata, a ja nadal nie widze swoich
    pieniedzy. Oczywiscie do tej pory, prosilam o zwrot, czekalam, a nawet
    grozilam. Ale niestety nic to nie dalo. Najpierw wymigal sie ich brakiem,
    gdyz akurat komus oddal innemu, potem nie mial, pozniej mnie zwodzil
    obietnicami sprzedania jakichs rzeczy, aby mi oddac, ale sie nie doczekalam
    niczego do tej pory. Jest to czlowiek, ktory nie ma stalego zatrudnienia,
    prowadzi jedynie warsztat samochodowy wraz z bratem i zajmuje sie
    dokumentacja i przewozem samochodow. Poza tym samochod, ktorym jezdzi nie
    stoi na niego i praktycznie nie ma on rzeczy cennych(moze oprocz komputera),
    ktore moznabylby w jakis sposob skonfiskowac. Do tej pory nie udalo mi sie
    odebrac pieniedzy, jedynie chyba z mojego roztargnienia i braku rozsadku i
    chyba...dobrego serca. Ale teraz bardzo ich potrzebuje, gdyz mam zamiar wyjsc
    za maz za mezczyzne swego zycia i przydalyby sie jakies pieniadze chociazby
    na podroz lub dolozenie rodzicom do wesela.W tej chwili ta osoba zmienila
    numer i nie wiem jak mam sie z nim skontaktowac.Wiadomo mi rowniez, ze jest
    poza granicami naszego kraju, pracuje nielegalnie w Niemczechi przyjezdza tu
    tylko raz w miesiacu. Mieszka z Rodzicami, ale nie chcialabym ich nachodzic.
    Ostatnio, ten czlowiek spotkal sie ze mna w grudniu i zdeklarowal sie na
    pismie, ze spali mi dlug w ratach, I - do 30 stycznia, II - do 15 lutego, a
    III - do 15.III. Jednakze, pomimo, ze zostala spisana oddzielna umowa, znowu
    mnie oszukal. Nie mam juz sily.W tej chwili sama nie wiem co powinnam zrobic.
    Przyjaciele mnie namawiaja, aby zglosic sprawe do sadu. Ale co mam zrobic
    najpierw? Czy moja umowa jest wazna? Jak dlugo trzeba czekac na sprawe?Jaka
    trzeba przeznaczyc sume na rozpoczecie procesu?Czy istnieje jakakolwiek
    szansa na wygrana? Gdyby Panstwo byli tak mili, bardzo prosilabym o rade. Nie
    chcialabym stracic tych pieniedzy. Sa mi poprostu potrzebne.
    Pozdrawiam.Czekam na odpowiedz. Z gory dziekuje.
    K.