  • Data: 2003-02-25 10:26:54
    Temat: Re: Dług - prosba o porade
    Od: "Winiar" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Może "podejść" pod art. 190 § 1 kk w zw z art. 115 § 12 kk :-)
    >
    > Art. 190 § 1 kk: Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa na jej
    szkodę
    > lub szkodę osoby najbliższej, jeżeli groźba wzbudza w zagrożonym
    uzasadnioną
    > obawę, że będzie spełniona, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności
    albo
    > pozbawienia wolności do lat 2.

    W rozważanym przypadku wierzyciel nie "grozi" popełnieniem przestempstwa ale
    zapowiada skorzystanie z uprawnienia/obowiązku powiadomienia o popełnieniu
    przestempstwa.

    > Art. 115 § 12 kk: Groźbą bezprawną jest zarówno groźba, o której mowa w
    art.
    > 190, jak i groźba spowodowania postępowania karnego lub rozgłoszenia
    wiadomości
    > uwłaczającej czci zagrożonego lub jego osoby najbliższej; nie stanowi
    groźby
    > zapowiedź spowodowania postępowania karnego, jeżeli ma ona jedynie na celu
    > ochronę prawa naruszonego przestępstwem.

    Proszę dokładnie przeczytać zd.2 - określa wyłączenie przestępności czynu ze
    wzgl. na rodzaj zapowiadanego działania w połączeniu z celem takowego -
    rozważany przypadek - w rozwiązaniu proponowanym przeze mnie -właśnie
    wyczerpuje tę dyspozycję - podkreślam, wyłącza to przestępność proponowanego
    zachowania.

    Pozdrawiam
    Winiar