  • Data: 2003-02-24 19:57:26
    Temat: Re: Dług - prosba o porade
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Nie byłbym pewien czy to "przejdzie" w nakazowym, raczej w upominawczym.
    | Może pojawić się problem, bo jeśli pozwany przebywa za granicą to
    doręczenie mu
    | odpisu nakazu zapłaty będzie niemożliwe (jeśli domownicy dłużnika nie
    zechcą
    | podjąć korespondencji sądowej).

    Potwierdzam, taki problem może zaistnieć. I sąd zawiesi postępowanie do
    czasu jego powrotu, chyba że potrenujemy procedurę kuratora dla nieznanego z
    miejsca pobytu pozwanego, co jednak odradzam, jeśli w dającej się
    przewidzieć przyszłości gość ma zamiar się pojawić..

    | Zamiast tego proponuję złożyć wniosek o zawezwanie do próby ugodowej -
    wpis
    | stały 15 zł.

    Przeciwwskazań nie widzę, tylko nieco kłuci się to z poprzednim wnioskiem.
    No bo jak zakładamy, że gość nie odbierze sądówki z nakazem zapłaty, to skąd
    przekonanie, że odbierze z próbą ugodową? No i nie bardzo rozumiem intencję
    tej próby. W czym jej wyższość nad wezwaniem przed sądowym?

    | Tylko, że nakaz niedoręczony pozwanemu nie uprawomocni się i sąd klauzuli
    | wykonalności nie nada :-)

    Potwierdzam, faktycznie jeśli doręczenie nie będzie możliwe, to klauzuli nie
    wyda.

    | Proponuję wniosek o wyjawienie majątku - mniejszy koszt. Wpis stały 30 zł.

    I gość powie, że nie ma nic. A to co ewentualnie będzie miał, to schowa. No
    wiem, jak mu udowodnimy, że skłamał, to mu jeszcze sprawę karną zrobimy i
    będziemy mieć satysfakcję, że to oszust i łajdak. Tylko coś nie bardzo
    widzę, skąd z tego odzyskać pieniądze.