  • Data: 2005-02-23 19:04:34
    Temat: 1,000001 zl czy taka cena jest legalna?????
    Od: "Daniel" <x...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pytanie moze glupie, ale mnie nurtuje juz od dluzszego czasu.
    Czesto operatorzy telekomunikacjni naliczaja w ten sposob skladowe na
    fakturze, tzn np.
    abonament 1,2340 zl
    rozmowy telefoniczne 1,4321 zl
    .
    .
    Oczywiscie faktura jest na kwote z 2 miejscami po przecinku, ale zaokraglona
    po dodaniu, tzn razem 2,6661 faktura na kwote 2,67 zl netto. Problem polega
    na tym, ze gdyby kwoty skaldowe byly naliczone przed dodaniem, to byloby to
    odpowiednio 1,23 oraz 1,43, czyli razem 2,66 zl.....to nie jest tak ze kloce
    sie o 1 grosz:)
    Po prostu intryguje mnie, czy pozycje na fakturze moga byc wlasnie takie,
    niezaokraglone, czy jest to legalne? (Jakbym mial warzywniak, to nie moglbym
    wywiesic karteczki: Marchew 1,2000001/Kg, byloby to nielegalne, bo nie ma w
    Polsce takiego systemu monetarnego).
    Sluszalem od kogos, kto zna sie na tym lepiej ode mnie, ze jest to dozwolone
    pod warunkiem, ze w cenniku odpowiednie pozycje sa identycznie ujete, czyli
    gdyby np. operatorzy mieli w cennikach
    abonament 25,0000 zl
    minuta rozmowy 0,50000 zl
    To mogliby w ten sposob kasowac, a poki co nie moga.
    Czekam na uwagi

    (tylko prosze zostawcie marchw w spokoju, nie wiem czy jest to realna cena
    za Kg, to byl tylko przyklad.....:))
    pozdr.