  • Data: 2005-02-23 20:06:46
    Temat: Re: 1,000001 zl czy taka cena jest legalna?????
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Daniel napisał(a):
> [...]
    > Czesto operatorzy telekomunikacjni naliczaja w ten sposob skladowe na
    > fakturze, tzn np.
    > abonament 1,2340 zl
    > rozmowy telefoniczne 1,4321 zl
    > .
    > .
    > Oczywiscie faktura jest na kwote z 2 miejscami po przecinku, ale zaokraglona
    > po dodaniu, tzn razem 2,6661 faktura na kwote 2,67 zl netto. Problem polega
    > na tym, ze gdyby kwoty skaldowe byly naliczone przed dodaniem, to byloby to
    > odpowiednio 1,23 oraz 1,43, czyli razem 2,66 zl.....to nie jest tak ze kloce

    W przypadku liczenia podatku VAT _ZAWSZE_ na każdej pozycji może być
    różnica +/- 1 grosz przy każdej metodzie liczenia (a jest ich kilka)

    > Po prostu intryguje mnie, czy pozycje na fakturze moga byc wlasnie takie,
    > niezaokraglone, czy jest to legalne? (Jakbym mial warzywniak, to nie moglbym
    > wywiesic karteczki: Marchew 1,2000001/Kg, byloby to nielegalne, bo nie ma w
    > Polsce takiego systemu monetarnego).

    Dane na fakturze (paragonie fiskalnym) MUSZĄ być wystawione w
    obowiązujących wartościach monetarnych czyli w złotówkach i groszach.
    Obliczenia cząstkowe, poza fakturą nie mają żadnego znaczenia.

    Przykład

    1 impuls w tepe kosztuje 29 netto ale 35 gr brutto (a dokładniej 35,38 gr)

    2 impulsy kosztują 58 gr netto ale 71 gr brutto (70,76 gr)

    i tak dalej i tak dalej

    Można tez liczyć odwrotnie - podatek od wartości brutto. Bardzo
    śmiesznie wygląda to u pewnego operatora komórkowego, gdzie SMS kosztuje
    brutto 3 grosze...

    M.
    2 impulsy