  • Data: 2007-01-08 16:55:28
    Temat: terminologia - umorzenie sledztwa/dochodzenia
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    mam do przetlumaczenia jakis list Policji cudzoziemcowi, ktorego
    utracony samochod zostal zatrzymany w Polsce. Nie jestem jednak pewien,
    jaka jest terminologia.

    Co to jest

    *dochodzenie
    *śledztwo

    Dla mnie to synonimy, ale moze w jezyku prawnikow jest jakas istotna
    roznica.

    Co to znaczy "umorzenie śledztwa"? Rozumiem, ze Policja przestaje sie ta
    sprawa zajmowac. Ale chyba jest roznica miedzy "zakonczeniem" i
    "umorzeniem" sledztwa, ew. dochodzenia.

    Mianowicie mam zdania:

    "Postanowienie o *umorzeniu* śledztwa na podstawie artykułu 17 paragraf
    1 punkt 1 kodeksu postępowania karnego."

    "Sierżant sztabowy XY w sprawie zabezpieczenia w dniu A.B 2006 roku w
    Warszawie, samochodu marki [...], poszukiwanego jako utracony w dniu C.D
    2006 roku na szkodę obywatela Czech XZ, to jest o czyn z artykułu 292
    paragraf 1 kodeksu karnego postanowił *umorzyć* śledztwo."

    Ludek