  • Data: 2007-01-08 18:46:09
    Temat: Re: terminologia - umorzenie sledztwa/dochodzenia
    Od: "p09v" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "AdamG" <a...@o...pl> napisał
    > też jestem tłumaczem (j. niemiecki) kiedyś pytałem w prokuraturze bo
    > miałem
    > podobny dylemat. Pan prokurator powiedział mi, że śledztwo prowadzi
    > policja
    > a dochodzenia prokuratura. Nigdy więcej nie drążyłem tematu, ale mam
    > nadzieję że nie była to odpowiedź "na odczepnego" i że jest to prawdą.

    Niekoniecznie, śledztwo i dochodzenie prowadzić może zarówno policja jak i
    prokurator. Różnica, nie wdając się w szczegóły, polega na tym że śledztwo
    prowadzi się w "poważniejszych sprawach" np. o zabójstwo. Tak to wygląda w
    maksymalnym uproszczeniu, różnice dotyczą też procedury, śledztwo jest
    bardziej sformalizowane. Co do szczegółów - proszę zajrzeć do kpk.

    --
    p09v