    From: "jarek" <j...@j...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: rekojmia, wady towaru
    Date: Wed, 16 Sep 2009 21:44:37 +0200

    Witam!
    Mam taki teoretyczny problem. Prowadzę sklep meblowy, zastanawia mnie taka
    kwestia dotycząca niezgodności towaru z umową i dalszym ciągiem sprawy ale
    juz z producentem.
    Pierwsza część dotyczy kwestii pomiędzy mną a klientem, ktoś kupuje meble,
    po powiedzmy 1,5 roku coś tam pęka, rozsypuje sie czy cos jeszcze innego.
    Powiedzmy, że klient zada wymiany towaru, wymieniam na nowy, sprawa
    zakończona od tej strony.
    Teraz producent staje okoniem i nie chce przyjąć ode mnie takiej reklamacji,
    pomiędzy przedsiebiorcami obowiązuje termin rękojmi (wg KC) który trwa rok.
    Czyli minął termin. Moje pytanie polega na tym, czy dobrze rozumuje, ze
    jesli producent odmowi wymiany, to jestem na przegranej pozycji, bo minal
    ten termin? A moze obowiązują tutaj jakies inne przepisy?
    Oczywiście sytuacja jest teoretyczna, ale ciekawa, bo jesli nastapiłaby, to
    sprzedawca w sklepie może wymieniać towar na nowy (bo tak moze zadac
    konsument) i zostanie z zepsutym towarem i niemożliwoscia naprawy/zwrotu do
    producenta.
    dziekuje za pomoc

    Jarek