  • Data: 2009-09-16 20:39:57
    Temat: Re: rekojmia, wady towaru
    Od: "jarek" <j...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:h8rglu$q3a$1@news.onet.pl...
    > Lepiej jest, kiedy nabywcą jest konsument. Tu warto rzucić okiem na art.
    > 12 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Ale to tak
    > przy okazji, pytałeś bowiem o rękojmię (czyli sprzedaż nie-konsumencką).

    No przecież napisałem, ze jest konsument który korzysta z prawa że towar
    jest niezgodny z umową czyli z ustawy i ma ustawowy termin 2 lata i jestem
    ja i producent gdzie producent odpowiada 1 rok wg KC (rekojmia). I stad ta
    rozbieznosc.
    Producent moze zgodzic sie ze mna a potem zmienic zdanie. Czesto nie ma
    czasu na ogledziny producenta, termin jaki mnie obowiazuje to dwa tygodnie,
    poza tym ja przywołuje tutaj sytuacje ekstremalna.
    Bo jak rozumiem prawidlowo ścieżka jest nastepujaca
    konsument ->sprzedawca -> producent, ale nie zgadzaja sie terminy, bo
    wczesniej wygasa zobowiazanie producenta wzgledem sprzedawcy niz sprzedawcy
    wzgledem konsumenta.

    Jarek

    JArek