  • Data: 2009-09-16 20:09:22
    Temat: Re: rekojmia, wady towaru
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pierwsza część dotyczy kwestii pomiędzy mną a klientem, ktoś kupuje meble, po
    > powiedzmy 1,5 roku coś tam pęka, rozsypuje sie czy cos jeszcze innego.
    > Powiedzmy, że klient zada wymiany towaru, wymieniam na nowy, sprawa zakończona
    > od tej strony.
    > Teraz producent staje okoniem i nie chce przyjąć ode mnie takiej reklamacji,

    Może jest nieuzasadniona? Możecie mieć różne zdania w jej ocenie.

    > pomiędzy przedsiebiorcami obowiązuje termin rękojmi (wg KC) który trwa rok.
    > Czyli minął termin.

    Skoro wydłużyłeś okres rękojmi do 1,5 roku (czy coś stoi na przeszkodzie, by
    zaproponować nabywcy dłuższy okres niż okreslony w art. 586 KC?) to Twój
    problem, nie dostawcy. Inaczej dawałbyś kupującemu 10 lat rękojmi, po 10 latach
    klient oddawałby Ci mebel, a Ty żądałbyś oddania kasy od swojego dostawcy. Przy
    odrobinie kombinatorstwa byłby to złoty biznes dla Ciebie.

    Lepiej jest, kiedy nabywcą jest konsument. Tu warto rzucić okiem na art. 12
    ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Ale to tak przy okazji,
    pytałeś bowiem o rękojmię (czyli sprzedaż nie-konsumencką).