    From: s...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: poczta polska
    Date: 7 Dec 2002 15:10:57 +0100

    witam. ostatnio mialam taka sytuacje. nadalam paczke do pewnej firmy
    komputerowej / chodzilo o dysk twardy/ na paczce podany byl adres firmy, tzn.
    ulica, miejscowosc oraz nazwa firmy. gdy wysylalam, to ucieszylam sie nawet, bo
    dysk padl mi na kilkanascie dni przed uplywem gwarancji. dysk zostal wyslany
    paczka 21 listopada, uplyw gwarancji 4 grudnia. po wyslaniu paczki nie mialam
    jakiegokolwike odzewu, czekalam na nowy dysk. wczoraj nadszedl:-))) na
    mikolajki:-)))zadowolona otwieram - a tu ten sam dysk, co wyslalam. co sie
    okazalo. Firma, do ktorej wyslalam dysk - zmienila swoja siedzibe. pod adresem -
    na ktory wyslalam dysk miesci sie juz inna firma, ale nie ta, ktorej nazwa
    figurowala na paczce i na moim pokwitowaniu. /tych szczegolow o zmianie
    siedziby foirmy dowiedzialam sie telefonujac do firmy, ktora mi dysk odeslala/
    nie powiem, troszke sie zdenerwowalam, tym bardziej, ze przeslano mi ten dysk
    przewoznikiem, za ktorego zaplacilam 70 zl:-(((. w zwiazku z tym mam pytania:

    1. czy poczta postapila zgodnie ze swoim regulaminem dostarczajac paczke pod
    wskazany adres - ale nie temu odbiorcy?czy poczta postapila zgodnie z prawem?

    2. czego moge sie domagac / mysle, ze co namjniej zwrotu kosztow odbioru tej
    paczki tj. 70 zl/, a le czy moglabym zadac jakiejs rekompensaty z tytulu utraty
    dysku? w sumie dysk oderbralam 6 grudnia, a jak juz mowilam, gwarancja konczyla
    sie 4 grudnia.

    3. na jakie artykuly kodeksu cywilnego moglabym sie tu powolac lub jakies inne?

    pozdr

    Magda