  • Data: 2002-12-09 17:09:56
    Temat: Re: poczta polska
    Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > przeczytałam twój list dokładnie i muszę stwierdzić,że to nie jest wina
    > poczty a dlaczego?
    > poczta doręcza na wskazany adres i nie ma informacji o zmianie firmy /nazwy
    > ,czy przeobrażenia się firmy w  inną / skoro odbiór nastąpił to odpowiada za
    > tą przyjętą niewłaściwie przesyłkę adresat ...to on miał obowiązek
    > poinformowania pocztę ,że nie jest to ta firma,i nie przyjmie przesyłki...
    > skoro to uczynił ,zwrot nie powinien podlegać opłacie przez ciebie ... i to
    > powinnaś od niego domagać się pokrycia poniesionych kosztów...

    to ja zadam w takim razie pytanie. a z czego to wynika?jakie przepisy reguluja
    to co powiedzialas? dlaczego wiec, gdy zadalam dalam przyklad z pieniedzmi,
    ktore sa przeslane na twoj byly adres - powiedzialas, ze, w taki wypadku
    nastapi zwrot ?czym tamta sytuacja sie rozni od tej?to ze inny adresat przyjal
    paczke - zgadza sie, nie powinien tego uczynic. ale poczta ma chyba obowiazek
    sprawdzenia - komu dostarcza przesylke? przeciez to wynika nawet z ich
    regulaminu. zacytuje go jeszcze raz:

    Przesyłka rejestrowana lub przekaz pocztowy podlegają doręczeniu lub wydaniu w
    placówce oddawczej po uprzednim:
    - ustaleniu przez pracownika pocztowego osoby odbiorcy, uprawnionej do odbioru,

    § 44.

    1. Przesyłki i przekazy pocztowe adresowane do osób prawnych i jednostek
    organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej są doręczane lub wydawane
    kierownikom jednostek organizacyjnych podanych w adresie oraz osobom fizycznym
    upoważnionym przez kierowników tych jednostek na podstawie pełnomocnictwa
    ogólnego lub pocztowego.

    2. Jeżeli adresatem przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego jest osoba
    prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej,
    pokwitowanie odbioru przesyłki rejestrowanej winno zawierać obok czytelnego
    podpisu odbiorcy i daty odbioru - odcisk stempla firmowego .

    moja przesylka winna byc wydana kierownikowi jednostki organizacyjnej podanej w
    adresie, a wiec kierownikowi firmy A/gdyz do takiej firmy byla adresowana/ a
    zostala wydana firmie B.przed wydaniem przesylki, pracownik poczty powinien
    sprawdzic, czy adresat figurujacy na paczce jest tym, do ktorego dostarczyl
    przesylke. naprawde uwazasz, ze nie ma tu jakiejkowliek winy poczty?dlaczego
    wiec, gdy przychodzi list polecony doreczyciel pyta czy tu mieszka taki a taki?
    dlaczego nie wchodzi do mieszkania i nie pozostawia listu poleconego,
    paczki,przekazu pienieznego komukolwiek, tylko stara sie doreczyc wlasnie tej
    osobie? Nie wiem, Sandro, moze masz i racje, ale Twoja argumentacja nijak mnie
    nie przekonuje - bo na logike byloby to bardzo dziwne, ze w sumie wychodziloby
    na to, ze poczta moglaby dostarczac paczki, przesylki - komukolwiek - byleby
    tylko adres sie zgadzal, a ze adresat jest inny - to juz nie wazne. wezmy
    chociazby taka sytuacje, ze kilka osob wynajmuje mieszkanie, jest w nim
    zameldowane, na jednego z nich przychodzi przesylka, przekaz pieniezny i w mysl
    tego co mowisz, to doreczyciel przyszedlby do tego mieszkania i zostawilby te
    paczke komukolwiek? nie chce mi sie w to za bardzo uwierzyc. chyba zasiegne
    porady prawnej. dzieki serdeczne za pomoc, ale to chyba co zaproponowalas, nie
    jest dobrym rozwiazaniem.

    magda