eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoo gwarancji
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 38

  • 1. Data: 2004-09-15 20:39:16
    Temat: o gwarancji
    Od: "JDM" <h...@p...onet.pl>

    witam
    popsulo mnie sie urzadzenie do odtwarzania mp3 takie male przenosne :)
    w umowie jest ze nabywca musi dostarczyc sprzet do producenta
    i pan w sklepie mowi mi ze to ja, klijent, musze sie sam o to zatroszczyc...
    ale powiedzial ze jeszcze to sprawdzi :)
    a moze ktos wie co na to prawo??

    pozdrawiam serdecznie....



  • 2. Data: 2004-09-15 21:16:13
    Temat: Re: o gwarancji
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    JDM wrote:
    > witam
    > popsulo mnie sie urzadzenie do odtwarzania mp3 takie male przenosne :)
    > w umowie jest ze nabywca musi dostarczyc sprzet do producenta
    > i pan w sklepie mowi mi ze to ja, klijent, musze sie sam o to
    > zatroszczyc... ale powiedzial ze jeszcze to sprawdzi :)
    > a moze ktos wie co na to prawo??

    Tak powinienes dostarczyc sprzet do gwaranta. sprzedawca nie jest Twoim
    gwarantem.
    Jednak mozesz rowniez pozostawic sprzet u sprzedawcy, jednak traktuj to jako
    koniecznosc, popniewaz o wiele lepiej jest oddac go bezposrednio do
    autoryzowanego serwisu - szybciej zalatwisz sprawe.


    > pozdrawiam serdecznie....

    --
    fi5h

    "Gdyby gówno było w cenie, biedni ludzie rodzili by się bez odbytów"



  • 3. Data: 2004-09-15 21:35:06
    Temat: Re: o gwarancji
    Od: "JDM" <h...@p...onet.pl>

    > Tak powinienes dostarczyc sprzet do gwaranta. sprzedawca nie jest Twoim
    > gwarantem.
    > Jednak mozesz rowniez pozostawic sprzet u sprzedawcy, jednak traktuj to
    jako
    > koniecznosc, popniewaz o wiele lepiej jest oddac go bezposrednio do
    > autoryzowanego serwisu - szybciej zalatwisz sprawe.

    w tym przypadku to bez roznicy do serwisu i tak pewnie bedzie trzeba
    poprostu wyslac...

    pozdrawiam i dziaki za odpowiedz....
    ...



  • 4. Data: 2004-09-15 21:43:32
    Temat: Re: o gwarancji
    Od: "marik" <k...@p...com>


    Użytkownik "fi5h" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ciabdi$oa2$1@news.onet.pl...
    > JDM wrote:
    >> witam
    >> popsulo mnie sie urzadzenie do odtwarzania mp3 takie male przenosne :)
    >> w umowie jest ze nabywca musi dostarczyc sprzet do producenta
    >> i pan w sklepie mowi mi ze to ja, klijent, musze sie sam o to
    >> zatroszczyc...

    UWAŻAJ! to potencjalny krętacz, może robić duże problemy.

    ale powiedzial ze jeszcze to sprawdzi :)
    >> a moze ktos wie co na to prawo??
    >
    > Tak powinienes dostarczyc sprzet do gwaranta. sprzedawca nie jest Twoim
    > gwarantem.
    > Jednak mozesz rowniez pozostawic sprzet u sprzedawcy, jednak traktuj to jako
    > koniecznosc, popniewaz o wiele lepiej jest oddac go bezposrednio do
    > autoryzowanego serwisu - szybciej zalatwisz sprawe.


    NIE!!!. Możesz dostarczyć sprzęt do miejca, z którego
    odebrałeś sprzęt - czyli do sklepu (580 par. 1 k.c.)

    KONIECZNIE SPORZĄDŹ PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY - z datą dostarczenia
    sprzętu i podpisem sprzedawcy oraz pieczątką sklepu. Sporządź
    xero reklamacji i zatrzymaj je. Wzór protokołu:


    PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY

    Sporządzony w dniu.......... w związku ze zgłoszeniem reklamacji z dnia ....
    Imię i nazwisko nabywcy ..................................................
    Dokładny adres .......................................nr telefonu ........
    Data wydania towaru (sprzedaży)..............
    nr dowodu zakupu.......... z dnia ...........................
    Rodzaj towaru (jeżeli są tam akumulatory wpisz ich numer
    identyfikacyjny).......typ .......
    cena ................ data produkcji ............... inne cechy...........
    Producent ....................................................
    ............

    Dokładny opis niezgodności towaru z umową (czyli opis usterki..............
    ....................................................
    ..........................
    ....................................................
    ...........................

    podpis sprzedawcy podpis nabywcy



    Odbierając sprzęt z gwarancji zażądaj pisemnego potwierdzenia daty jego odbioru.

    marik


  • 5. Data: 2004-09-15 22:08:47
    Temat: Re: o gwarancji
    Od: "marik" <k...@p...com>

    Powinieneś wyjść ze sklepu z oryginałem protokołu
    reklamacyjnego oraz wcześniej sporządzonym kserem
    dokumentu reklamacji. Jeżeli będą chcieli zabrać Ci
    dowód zakupu towaru (fakture lub paragon) wyjmij
    ich wcześniej sporządzone xera i zarządaj ich potwierdzenia
    podpisem i pieczątką sklepu. Mając te 3 dokumenty
    możesz ostrożnie opuścić sklep.
    Tu się nie ma z czego śmiać :-/


    marik


  • 6. Data: 2004-09-16 00:11:17
    Temat: Re: o gwarancji
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    marik wrote:
    >> Tak powinienes dostarczyc sprzet do gwaranta. sprzedawca nie jest
    >> Twoim gwarantem.
    >> Jednak mozesz rowniez pozostawic sprzet u sprzedawcy, jednak traktuj
    >> to jako koniecznosc, popniewaz o wiele lepiej jest oddac go
    >> bezposrednio do autoryzowanego serwisu - szybciej zalatwisz sprawe.
    >
    >
    > NIE!!!. Możesz dostarczyć sprzęt do miejca, z którego
    > odebrałeś sprzęt - czyli do sklepu (580 par. 1 k.c.)

    No przeciez to napisalem :) to jak nie jak tak :)
    "Mozesz" nie oznacza ze musisz. Normalnie zgodnie z gwarancja (a zeby byla
    wazna trzeba postepowac zgodnie z tymi wytycznymi ktore obejmuje) trzeba
    sprzet oddac do gwaranta (czyli do _autoryzowanego_ serwisu - sklep nie jest
    serwisem), tylko w tym przypadku beda obowiazywaly pelne warunki gwarancji.
    Pewnie zastanawiasz sie co mam na mysli mowiac pelne, mianowicie mam na
    mysli terminy rozpatrzenia gwarancji (14dni - jak oddasz do sklepu to moze
    byc wiecej np 21dni ).

    >
    > KONIECZNIE SPORZĄDŹ PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY - z datą dostarczenia
    > sprzętu i podpisem sprzedawcy oraz pieczątką sklepu. Sporządź
    > xero reklamacji i zatrzymaj je. Wzór protokołu:
    >
    >
    > PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY

    <ciach>

    >
    > Dokładny opis niezgodności towaru z umową (czyli opis
    > usterki..............

    No to raczej tutaj lepiej wpisac konkretnie albo usterka (do naprawy
    gwarancyjnej) albo niezgodnosc (dla niezgodnosci)
    A dlaczego ? A dlatego ze potem nie wiadomo z jakiego tytulu oddajesz sprzet
    , czy na gwarancji czy z tytulu niezgodnosci.
    Zawsze trzeba zaznaczyc z jakiego tytulu jest oddany sprzet - albo
    reklamacja gwarancyjna, albo z tytulu neizgodnosci, lub z tytulu rekojmi.

    > marik

    --
    fi5h

    "Gdyby gówno było w cenie, biedni ludzie rodzili by się bez odbytów"



  • 7. Data: 2004-09-16 00:12:51
    Temat: Re: o gwarancji
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 15 Sep 2004 22:39:16 +0200, JDM naskrobał(a):

    > witam
    > popsulo mnie sie urzadzenie do odtwarzania mp3 takie male przenosne :)
    > w umowie jest ze nabywca musi dostarczyc sprzet do producenta
    > i pan w sklepie mowi mi ze to ja, klijent, musze sie sam o to zatroszczyc...
    > ale powiedzial ze jeszcze to sprawdzi :)
    > a moze ktos wie co na to prawo??
    >
    > pozdrawiam serdecznie....

    olej gwarancje i skorzystaj z niezgodności z umową o ile nie minęło 6
    miesięcy - niech się sprzedawca martwi jak sprzedaje złom :]


    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org
    lobo_(małpa)autograf.pl


  • 8. Data: 2004-09-16 00:16:53
    Temat: Re: o gwarancji
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    marik wrote:
    > Powinieneś wyjść ze sklepu z oryginałem protokołu
    > reklamacyjnego oraz wcześniej sporządzonym kserem
    > dokumentu reklamacji. Jeżeli będą chcieli zabrać Ci
    > dowód zakupu towaru (fakture lub paragon) wyjmij
    > ich wcześniej sporządzone xera i zarządaj ich potwierdzenia
    > podpisem i pieczątką sklepu. Mając te 3 dokumenty
    > możesz ostrożnie opuścić sklep.
    > Tu się nie ma z czego śmiać :-/
    >

    Dla sklepu wystarczy wylacznie xero (tak jak dla serwisu). Gwarancja musi
    isc w oryginale oczywiscie i trzeba zadbac by byla dobrze wypelniona (takze
    od strony uzytkownika, podpis jesli wymagany etc.)
    Sprzet nalezy oddac najlepiej w oryginalnym opakowaniu, najlepiej tez w
    komplecie (tak jak w momencie zakupu)
    W razie uszkodzen (rysy, zadrapania tip) sprzetu, serwis nie moze sie
    wypchac brakiem oryginalnego opakowania czyli odpowiedniego zabezpieczenia
    sprzetu podczas teransportu. Oczywiscie jest to ujete takze w gwarancji (na
    95%)
    Podczas sporzadania zlecenia reklamacyjnego nalezy dokladnie opisac sprzet
    od strony techniczno/fizycznej tzn, najlepiej opisac takze jego stan (slady
    uzytkowania, zadrapania, rysy) W razie problemow w przypadku dodatkowych
    zadrapan i innych bajerow, wiadomo co sie oddawalo i w jakim stanie do
    serwisu i wiadomo co sie powinno odebrac.

    > marik

    --
    fi5h

    "Gdyby gówno było w cenie, biedni ludzie rodzili by się bez odbytów"



  • 9. Data: 2004-09-16 00:26:14
    Temat: Re: o gwarancji
    Od: "marik" <k...@p...com>


    Użytkownik "fi5h" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cialkq$egf$1@news.onet.pl...
    > marik wrote:
    >>> Tak powinienes dostarczyc sprzet do gwaranta. sprzedawca nie jest
    >>> Twoim gwarantem.
    >>> Jednak mozesz rowniez pozostawic sprzet u sprzedawcy, jednak traktuj
    >>> to jako koniecznosc, popniewaz o wiele lepiej jest oddac go
    >>> bezposrednio do autoryzowanego serwisu - szybciej zalatwisz sprawe.
    >>
    >>
    >> NIE!!!. Możesz dostarczyć sprzęt do miejca, z którego
    >> odebrałeś sprzęt - czyli do sklepu (580 par. 1 k.c.)
    >
    > No przeciez to napisalem :) to jak nie jak tak :)
    > "Mozesz" nie oznacza ze musisz. Normalnie zgodnie z gwarancja (a zeby byla
    > wazna trzeba postepowac zgodnie z tymi wytycznymi ktore obejmuje) trzeba
    > sprzet oddac do gwaranta (czyli do _autoryzowanego_ serwisu - sklep nie jest
    > serwisem), tylko w tym przypadku beda obowiazywaly pelne warunki gwarancji.
    > Pewnie zastanawiasz sie co mam na mysli mowiac pelne, mianowicie mam na
    > mysli terminy rozpatrzenia gwarancji (14dni - jak oddasz do sklepu to moze
    > byc wiecej np 21dni ).

    Rozmawiałem kiedyś na ten temat z powiatowym rzecznikiem konsumenta.
    Terminy w zasadzie nie ulegają zmianie, sprzedawca ma być aktywny w rozpatrzeniu
    reklamacji, czyli działać, aby załatwić sprawę prawidłowo
    Pamiętaj, że gwarancja nie może być sprzeczna z ustawą.

    >> KONIECZNIE SPORZĄDŹ PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY - z datą dostarczenia
    >> sprzętu i podpisem sprzedawcy oraz pieczątką sklepu. Sporządź
    >> xero reklamacji i zatrzymaj je. Wzór protokołu:
    >>
    >>
    >> PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY
    >
    > <ciach>
    >
    >>
    >> Dokładny opis niezgodności towaru z umową (czyli opis
    >> usterki..............
    >
    > No to raczej tutaj lepiej wpisac konkretnie albo usterka (do naprawy
    > gwarancyjnej) albo niezgodnosc (dla niezgodnosci)
    > A dlaczego ? A dlatego ze potem nie wiadomo z jakiego tytulu oddajesz sprzet
    > , czy na gwarancji czy z tytulu niezgodnosci.
    > Zawsze trzeba zaznaczyc z jakiego tytulu jest oddany sprzet - albo
    > reklamacja gwarancyjna, albo z tytulu neizgodnosci, lub z tytulu rekojmi.

    To ma trzeciorzędnie znaczenie, "gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie
    wyłącza,
    nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności
    towaru z umową." Niezależnie od sformułowania wada będzie wadą :)

    marik


  • 10. Data: 2004-09-16 00:47:49
    Temat: Re: o gwarancji
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    marik wrote:
    >
    > Rozmawiałem kiedyś na ten temat z powiatowym rzecznikiem konsumenta.
    > Terminy w zasadzie nie ulegają zmianie, sprzedawca ma być aktywny w

    bingo, aktywnosc wystepuje juz w momencie gdy sprzedawca przyzna klientowi
    po 14 dniach racje, i ustali z nim termin zalatwienia reklamacji (np.
    sciagnie od producenta nowy sprzet), czyli jest juz aktywnosc od strony
    sprzedawcy.

    > Pamiętaj, że gwarancja nie może być sprzeczna z ustawą.

    No oczywiscie ze nie :) ale mowisz o niezgodnosci teraz :) gwarancja to juz
    inna bajka :)


    > To ma trzeciorzędnie znaczenie, "gwarancja na sprzedany towar
    > konsumpcyjny nie wyłącza,
    > nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z
    > niezgodności towaru z umową." Niezależnie od sformułowania wada
    > będzie wadą :)

    Ale zauwaz ze terminy oraz formy roszczen sa rozne w przypadku rekojmi,
    niezgodnosci i gwarancji.

    Znam z autopsji jak klient oddaje sprzet na gwarancji, a potem przychodzi po
    14 dniach i chce zwrotu kasy, bo nagle mu sie przypomniala niezgodnoscTzu.

    Zlecenie gwarancyjne tak naprawde (nie wazne czy w sklepie czy u gwaranta)
    jest skierowane do gwaranta. Reklamacja z tytulu niezgodnosci towaru z
    umowa, jest skierowana do sklepu. Warto nad tym pomyslec.
    Pamietaj ze na zgloszenie neizgodnosci masz tylko 2 miesiace od jej wykrycia
    tak wiec czasem nei warto afiszowac sie z niezgodnoscia w postaci gwarancji
    ktora skierowana jest do gwaranta. Roznie to potem bywa.



    Towar

    > marik

    --
    fi5h

    "Gdyby gówno było w cenie, biedni ludzie rodzili by się bez odbytów"


strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1