eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoo gwarancji › Re: o gwarancji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "fi5h" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: o gwarancji
    Date: Thu, 16 Sep 2004 02:47:49 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 47
    Sender: f...@p...onet.pl@2.eia.pl
    Message-ID: <cianp3$m3g$1@news.onet.pl>
    References: <cia9b6$5f2$1@opal.icpnet.pl> <ciabdi$oa2$1@news.onet.pl>
    <ciad29$g0c$1@inews.gazeta.pl> <cialkq$egf$1@news.onet.pl>
    <ciamj9$61h$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 2.eia.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1095295587 22640 212.160.136.163 (16 Sep 2004 00:46:27 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 16 Sep 2004 00:46:27 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1437
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1441
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:240999
    [ ukryj nagłówki ]

    marik wrote:
    >
    > Rozmawiałem kiedyś na ten temat z powiatowym rzecznikiem konsumenta.
    > Terminy w zasadzie nie ulegają zmianie, sprzedawca ma być aktywny w

    bingo, aktywnosc wystepuje juz w momencie gdy sprzedawca przyzna klientowi
    po 14 dniach racje, i ustali z nim termin zalatwienia reklamacji (np.
    sciagnie od producenta nowy sprzet), czyli jest juz aktywnosc od strony
    sprzedawcy.

    > Pamiętaj, że gwarancja nie może być sprzeczna z ustawą.

    No oczywiscie ze nie :) ale mowisz o niezgodnosci teraz :) gwarancja to juz
    inna bajka :)


    > To ma trzeciorzędnie znaczenie, "gwarancja na sprzedany towar
    > konsumpcyjny nie wyłącza,
    > nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z
    > niezgodności towaru z umową." Niezależnie od sformułowania wada
    > będzie wadą :)

    Ale zauwaz ze terminy oraz formy roszczen sa rozne w przypadku rekojmi,
    niezgodnosci i gwarancji.

    Znam z autopsji jak klient oddaje sprzet na gwarancji, a potem przychodzi po
    14 dniach i chce zwrotu kasy, bo nagle mu sie przypomniala niezgodnoscTzu.

    Zlecenie gwarancyjne tak naprawde (nie wazne czy w sklepie czy u gwaranta)
    jest skierowane do gwaranta. Reklamacja z tytulu niezgodnosci towaru z
    umowa, jest skierowana do sklepu. Warto nad tym pomyslec.
    Pamietaj ze na zgloszenie neizgodnosci masz tylko 2 miesiace od jej wykrycia
    tak wiec czasem nei warto afiszowac sie z niezgodnoscia w postaci gwarancji
    ktora skierowana jest do gwaranta. Roznie to potem bywa.



    Towar

    > marik

    --
    fi5h

    "Gdyby gówno było w cenie, biedni ludzie rodzili by się bez odbytów"


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1