  • 1. Data: 2004-09-15 20:24:54
    Temat: Sprzedaż kawałka gospodarstwa rolnego
    Od: "Leo" <i...@w...pl>

    Witam,

    Mam troche zamotaną sprawę (jak dla mnie, ale moze dla Was to będzie bardzo
    proste).
    Otóż tak:
    Jest gospodarstwo rolne w skład którego wchodzi las, pole orne (w kilku
    kawałkach), łąka oraz zabudowanie mieszkalno-gospodarcze. Chcę sprzedać
    jeden kawałek gruntu- jak mam to zrobić aby było wszystko w porządku? Mam
    akt notarialny na podstawie którego mój Ojciec wszedł w posiadanie całego
    gospodarstwa, zawiadnomienie o zmianie własciciela (nabyłem to w formie
    spadku) oraz wypis z rejestru gruntów. Czy muszę mieć np odpis z księgi
    wieczystej aby dokonać sprzedaży czy wystarczy tylko dokonać transakcji
    wobec notariusza i potwierdzić to stosownym aktem?

    Pytanie drugie: łąkę chciałbym oddać rodzince aby sobie ją użytkowali- jak
    to zrobić aby było zgodnie z prawem i jak najtaniej? Jakaś darowizna? Czy
    moze umowa kupna-sprzzedaży za śmieszne pieniądze?

    I pytanie trzecie: z całego gospodarstwa chciałbym zostawić dla siebie
    fragment ziemi- jest to działka budowlano-rolna. Jak to wydzielić z całości
    którą zamierzam sprzedać? Dodam jeszcze że współwłascicielami tego
    wszystkiego są jeszcze dwie osoby które weszły w posiadanie w ten sam sposób
    jak ja- w drodze spadku i to też trzeba by miec na uwadze przy przejmowanieu
    preze mnie na wyłączną wlasność tego kawałka.....

    Pomożecie?