eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoo gwarancji › Re: o gwarancji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "marik" <k...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: o gwarancji
    Date: Thu, 16 Sep 2004 02:26:14 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 55
    Message-ID: <ciamj9$61h$1@inews.gazeta.pl>
    References: <cia9b6$5f2$1@opal.icpnet.pl> <ciabdi$oa2$1@news.onet.pl>
    <ciad29$g0c$1@inews.gazeta.pl> <cialkq$egf$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: bne127.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1095294378 6193 83.28.250.127 (16 Sep 2004 00:26:18 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 16 Sep 2004 00:26:18 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-User: jankalina
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:240997
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "fi5h" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cialkq$egf$1@news.onet.pl...
    > marik wrote:
    >>> Tak powinienes dostarczyc sprzet do gwaranta. sprzedawca nie jest
    >>> Twoim gwarantem.
    >>> Jednak mozesz rowniez pozostawic sprzet u sprzedawcy, jednak traktuj
    >>> to jako koniecznosc, popniewaz o wiele lepiej jest oddac go
    >>> bezposrednio do autoryzowanego serwisu - szybciej zalatwisz sprawe.
    >>
    >>
    >> NIE!!!. Możesz dostarczyć sprzęt do miejca, z którego
    >> odebrałeś sprzęt - czyli do sklepu (580 par. 1 k.c.)
    >
    > No przeciez to napisalem :) to jak nie jak tak :)
    > "Mozesz" nie oznacza ze musisz. Normalnie zgodnie z gwarancja (a zeby byla
    > wazna trzeba postepowac zgodnie z tymi wytycznymi ktore obejmuje) trzeba
    > sprzet oddac do gwaranta (czyli do _autoryzowanego_ serwisu - sklep nie jest
    > serwisem), tylko w tym przypadku beda obowiazywaly pelne warunki gwarancji.
    > Pewnie zastanawiasz sie co mam na mysli mowiac pelne, mianowicie mam na
    > mysli terminy rozpatrzenia gwarancji (14dni - jak oddasz do sklepu to moze
    > byc wiecej np 21dni ).

    Rozmawiałem kiedyś na ten temat z powiatowym rzecznikiem konsumenta.
    Terminy w zasadzie nie ulegają zmianie, sprzedawca ma być aktywny w rozpatrzeniu
    reklamacji, czyli działać, aby załatwić sprawę prawidłowo
    Pamiętaj, że gwarancja nie może być sprzeczna z ustawą.

    >> KONIECZNIE SPORZĄDŹ PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY - z datą dostarczenia
    >> sprzętu i podpisem sprzedawcy oraz pieczątką sklepu. Sporządź
    >> xero reklamacji i zatrzymaj je. Wzór protokołu:
    >>
    >>
    >> PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY
    >
    > <ciach>
    >
    >>
    >> Dokładny opis niezgodności towaru z umową (czyli opis
    >> usterki..............
    >
    > No to raczej tutaj lepiej wpisac konkretnie albo usterka (do naprawy
    > gwarancyjnej) albo niezgodnosc (dla niezgodnosci)
    > A dlaczego ? A dlatego ze potem nie wiadomo z jakiego tytulu oddajesz sprzet
    > , czy na gwarancji czy z tytulu niezgodnosci.
    > Zawsze trzeba zaznaczyc z jakiego tytulu jest oddany sprzet - albo
    > reklamacja gwarancyjna, albo z tytulu neizgodnosci, lub z tytulu rekojmi.

    To ma trzeciorzędnie znaczenie, "gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie
    wyłącza,
    nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności
    towaru z umową." Niezależnie od sformułowania wada będzie wadą :)

    marik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1