    From: "administrator" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zwrot urządzeń po wygasnięciu umowy
    Date: Wed, 8 Jan 2003 12:02:37 +0100

    Mam problem dotyczy prawie 10000 zł więc jest duży :(

    W padździerniku zeszłego roku podpisałem umowę z pewną firmą o świadczenie
    usług internetowych zgodnie z nią zostały użyczone mi 2 modemy kablowe które
    po rozwiązaniu umowy miałem oddać. (terminu oddania urządzeń nie podano,
    podano za to informację że w razie nie możności zrócenia w/w firma dokona
    wyceny urządzeń i obciąży mnie powstałą kwotą)

    W lutym tego roku firma zostałą zamknięta na jej miejsce utworzono nową.
    zamknięcie firmy spowodowało wygaśnięcie umowy pomiędzy nami a co za tym
    idzie konieczność zwórcenia modemów - co uczyniłem. Pracownik starej i
    jednoczesnie nowej firmy (ta sama osoba) przyszedł do mnie podpisał protokół
    odbioru starego urządznia i zastąpił stare nowym.

    Zamiana urządzeń była konieczna ze względu na konieczność zwrotu w/w byłej
    firmie.

    Mój problem polega na tym że nie dostalem (przynajmiej nie upomniałem się
    wtedy ) protokołu przyjęcia nowego modemu a co za tym idzie nie mogłem
    wiedzieć że urządznei musze oddac tak jak to pisało w umowie z firmą
    poprzednią.

    W listopadzie rozwiązałem umowę z nową firmą (było to konieczne ze względu
    na nieołacalnośc przedśięwzięcia). Przy założerniu że podpisałem protokół
    przyjęcia modemu (niestety nie mogę tego stwierdzić, nie dysponuję takim
    dokumentem) powinienne, był zwrócić modem a w przypadku niemożności zwrotu
    został bym poinformowany listownie.

    List z informacją jednak nie doszedł -(choć jak się później dowiedziałem
    został wysłany ) ja czekałem podobnie jak pół roku wcześniej na przyjście
    pracownika firmy i osobisty odbiór urządzneia. W poowie grudnia dowiedziałem
    się ze nowa firma postanowiła bez poinformowania mnie o tym wycenic modemy i
    wnieść sprawę do sądu o zwrot należności. Modemy posytanowilem osobiście
    oddac, niestety pracownicy firmy nie przyjęli ich zasłaniając się
    zaskarzeniem mojej osoby.

    Moje pytanie brzmi: czy firma miała prawo odmówić przyjęcia modemów jesli
    nie podano terminu ich zwrotu ( wg starej umowy z poprzednią firmą sprawa
    rozstrzygana jest wg nastepującego punktu umowy: .......... Po wygaśnięciu
    umowy o korzystanie z usług Abonent jest zobowiązany do zwrotu uzyczonych
    urządzeń w stanie niepogorszonym ponad uzycie wynikające z normalnej
    ekspolatacji. W przypadku niemożliwości zwrotu przez abonenta uzyczonych mu
    urządzeń lyub zwrotu urządzen w stanie gorszym niż wynikało by z normalnego
    urzycia abonen zobowiazany jest zwócić firmie kwotę umożliwiajacą
    odtworzenie takich samych urządzeń jak użyczone) - jeszcze raz pisze ze
    nie jestem w stanie ztwierdzic czy taki punkt znalazł się róznież w umowie z
    nową firmą bo go nie posiadam nie jestem wogóle pewny czy taki dokument
    został wogóle podpisany.

    Pytanie 2. Czy istnieje jakiś sposób zmuszenia firmy do przyjęcia urządzeń
    (są w nienaruszonym stanie) czy tez nie.