  • Data: 2003-01-08 12:03:01
    Temat: Re: Zwrot urządzeń po wygasnięciu umowy
    Od: "administrator" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:016d01c2b71b$52ffa1c0$a740200a@zm...

> [...]

    Heh jak już mówilem w przypadku starej firmy wyglądało to tak że w umowie
    pisano o swiadczeniu uslugi i ani słowa o modemach, modemy byy na osobnej
    umowie w której pisano o wypożyczeniu ich mi i o zwrocie .. przytoczę
    jeszcze raz ten punkt o zwrocie :

    "Po wygaśnięciu
    umowy o korzystanie z usług Abonent jest zobowiązany do zwrotu uzyczonych
    urządzeń w stanie niepogorszonym ponad uzycie wynikające z normalnej
    ekspolatacji. W przypadku niemożliwości zwrotu przez abonenta uzyczonych mu
    urządzeń lyub zwrotu urządzen w stanie gorszym niż wynikało by z normalnego
    urzycia abonen zobowiazany jest zwócić firmie kwotę umożliwiajacą
    odtworzenie takich samych urządzeń jak użyczone"

    Tak było wg umowy ze starą firmą - tyle że były pracownik starej firmy a
    jednocześnie nowej przyszedł po odbiór sam i dostarczył nowy. Podpisał
    protokół odbioru starego modemu a o nowym nic mi nie wspomniał (przynajmiej
    nie mam takiego dokumentu)

    Umowy z nową firmą powinny być więc znowu dwie - umowa o świaczenie uslug i
    umowa o dzierżawę modemu. W pierwzej nie ma nic o modemach a druga jesli
    istnieje to pewnie zawierałą by dokladnie taki sam paragraf jak ten cytowany
    powyżej - czyli brak podania daty oddania urządzenia i informacja o
    listownym ponagleniu (którego jeszcze raz powtarzam nie było)

    > zasada jest taka:
    > po wszystko inne niż pieniądze przychodzi wierzyciel do dłużnika,
    > w Twoim przypadku, jeśli inaczej nie ustalono w umowie,
    > firma zgłasza się do Ciebie po modemy

    Nie wiem jak było w umowie ale wg wersji z firmy poprzedniej powiniennem je
    kiedyś dostarczyć -kiedyś znaczy sie ... jak mi się zachce ? mówa była też o
    liście z ponagleniem ale taki list powinien chyba byc polecony (mieli by
    przynajmniej dowód że go dostalem a tak nawet nie wiem czy go wyslali czy
    jak to się wyrazil prrezes - oni się tylo ze mną drażnią)

    > a dlaczego masz za nie płacić?
    > napisz do nich list (może być zwykły, chociaż może lepiej polecony), że
    > prosisz o podanie podstawy prawnej ich żądania. Ten list o którym mowa
    niżej
    > możeszwlożyć do tej samej koperty :)

    Sytuacja zaczyna mi się coarz bardziej podobać - zaczynam pisac list :)

> [...]
    dowodem
    > nadania strzeżesz pilnie jak oka w głowie), że w związku z wygaśnięciem
    > umowy wzywasz ich - w trybie art. 454 § 1 (czy ty prowadziłeś firmę? jeśli
    > tak to zmień numerek z 1 na 2) kodeksu cywilnego do odbioru modemów w
    > terminie powiedzmy 7 dni od otrzymania tegoż wezwania.
    >
    > I czekasz.
    >
    > Po tym terminie napisz na grupę jak się składa wniosek o złożenie
    przedmiotu
    > świadczenia do depozytu sądowego (692 - 694 k.pc.), albo do mnie na priv:

    Świat powoli staje się piekniejszy !!

    > Jakbyś przypadkiem chciał się odwdzięczyć a znasz się na SQL-u to chętnie
    > skorzystam :)

    Za tą poradę skontaktuję cię z mooim najbliższym sprecjalistą - sąsiadem zza
    sciany ;)

    Pozdro z Częstochowy i dzięx :)