eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozwrot towaru niezgodnego z umowa › Re: zwrot towaru niezgodnego z umowa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!
    atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwrot towaru niezgodnego z umowa
    Date: Tue, 24 Jun 2008 22:26:09 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 34
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.0806242220240.3852@quad>
    References: <g3qk89$ml6$1@inews.gazeta.pl> <g3qnbl$b3n$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <4860e6f0$1@news.home.net.pl> <g3qpap$l9a$2@inews.gazeta.pl>
    <g3qt0p$6t7$1@inews.gazeta.pl> <g3qt86$lao$4@news.onet.pl>
    <g3qu3i$e59$1@inews.gazeta.pl> <g3qufn$5k$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <g3qusq$h97$1@inews.gazeta.pl> <g3r85h$5ho$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ack66.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1214340483 29323 83.16.62.66 (24 Jun 2008 20:48:03
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 24 Jun 2008 20:48:03 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <g3r85h$5ho$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:539386
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 24 Jun 2008, "Prawicowiec pełną gębą." wrote:

    > gasper pisze:
    >
    >> no i dlatego lepiej reklamować niż zwrócić - przy uznanej reklamacji
    >> sprzedawca pokryje koszty
    >
    > no i też sprzedawca może nie odebrać. Zawsze moze nie odebrać. Czy zwrot, czy
    > reklamacja, klient musi odesłać.

    Akurat tu nie jest dla mnie jasne, czy *kolejność* zawsze będzie taka
    sama.

    Przy zwrocie IMO to co piszesz jest oczywiste (klient zwraca towar,
    dostaje kasę), przy czym "zwrot tego co strony sobie świadczyły"
    powoduje taki spór: "sprzedawca oczywiście zwróci konsumentowi wartość
    przesyłki, jak konsument zwróci mu usługę za którą sprzedawca zapłacił".
    IMVHO (niezależnie od wykładni i stosowanej praktyki) - skądinąd
    rozsądne :] (można krytykować :))

    Przy reklamacji:
    - po pierwsze wyraźnie zapisano że wszystkie koszty (w tym transportu)
    ponosi sprzedawca
    - nie zapisano warunku "zwrotu"!

    IMHO oznacza to, że klient może wręcz zażądać *najpierw* wypłacenia
    kosztów demontażu i przesyłki zwrotnej.... "odeślę jak będę miał
    za co".

    > Jak uzna reklamacje musi oddać kase, a czy odda?

    Na tym etapie to już prawda, do sądu :)

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1