  • Data: 2008-06-24 20:56:35
    Temat: Re: zwrot towaru niezgodnego z umowa
    Od: "Prawicowiec pełną gębą." <p...@j...qe> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Przy reklamacji:
    > - po pierwsze wyraźnie zapisano że wszystkie koszty (w tym transportu)
    > ponosi sprzedawca
    > - nie zapisano warunku "zwrotu"!
    >
    > IMHO oznacza to, że klient może wręcz zażądać *najpierw* wypłacenia
    > kosztów demontażu i przesyłki zwrotnej.... "odeślę jak będę miał
    > za co".

    Z tym że sprzedawca musi rozpatrzeć tą reklamację, czyli zazwyczaj mieć
    towar. Trzeba pamiętać, że ma prawo nie uznać reklamacji. Dlatego jeżeli
    klient nie dostarczy towary sprzedawcy, ciężko mu będzie w sądzie
    dochodzić swoich praw, gdyż sprzedawca wystosuje stanowisko iż nie miał
    możliwosci rozpatrzeć słuszności roszczeń klienta.
    Z doświadczenia wiem, że rzecznik praw konsumenta na dzień dobry bedzie
    kazał dostarczyć towar sprzedawcy i dopiero zajmie sie sprawą, kiedy ta
    czynnośc zostanie podjęta i przyniesie jakiś rezultat
    (nieuznanie/odrzucenie/unikanie kontaktu itp.)

    Oczywiście są wyjątki, kiedy naprzykład urządzenie jest elementem
    montowanym na stałe itp.