  • Data: 2006-03-25 11:31:58
    Temat: Re: znowu ten rutkowski (detektyw)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemek R.
    [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]
    napisał:

    > ale można w stanie wyższej konieczności - jezlei jestes niewinny -
    > skutecznei sie uwolnic :-)

    Stan wyższej konieczności przeważnie w tym wypadku również nie da się
    zastosować. Przeważnie, bo rzadko kiedy spełnienie prośby o poczekanie
    na przyjazd Policji powoduje jakieś nieodwracalne skutki po stronie
    ujętego. Ale właśnie z tego powodu, bez istotnej potrzeby nie należy
    wymachiwać pistoletem przy ujęciu tylko o ile to możliwe załatwić
    sprawę w sposób cywilizowany.

    > Nawet przed strzałem policjanta jezlei on
    > mysli ze jestes winny a Ty w rzeczywistosci jestes czysty.

    Policjant nie strzela do osoby z tego powodu, że jest winna lub nie,
    tylko z tego powodu, że ta zagraża czyjemuś bezpieczeństwu. Stąd
    policjantowi nie spadnie włos z głowy jeśli zastrzeli absolutnie
    niewinną osobę, która na wezwanie o odrzucenie broni nie uczyni tego
    natychmiast. Kwestia winy lub niewinności jest przedmiotem prac sądu.