    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znowu ten rutkowski (detektyw)
    Date: Tue, 21 Mar 2006 20:09:19 +0100

    scream napisał(a):

    > Serio? A jeśli to będzie "pistolet" złożony z dłoni albo zrobiony z
    > patyków, tak jak to bawią się dzieciaki na podwórku?

    A jak to będzie proca? Ja też zmieniłem stan faktyczny i zadałem głupie
    pytanie tak jak ty - jakbyś nie zrozumiał. I tak mamy rozmawiać?

    > Art. 191. § 1. Kto stosuje przemoc wobec osoby lub groźbę bezprawną w celu
    > zmuszenia innej osoby do określonego działania, zaniechania lub znoszenia
    > (...)
    >
    > Widzisz tutaj słowa "(...) w celu _ZMUSZENIA_ innej osoby _DO_ (...)"?
    > Logiczne więc jest, że samo wycelowanie w kogoś nie jest żadną groźbą, bo
    > nie da się w ten sposób nikogo do niczego zmusić - choćby dlatego, że ta
    > osoba nie będzie wiedziała do czego, bo jej tego nie powiesz! I trzeba być
    > niezłym ciemniakiem, żeby tego nie zrozumieć.

    Trzeba być niezłym ciemniakiem by nie rozumieć że groźby bezprawne są w
    art. 190 kk.
    Ale już pomijając to twoja interpretacja art. 191 kk świadczy tylko o
    twojej ignorancji. Groźba z art. 191 jest taka sama jak z art. 190 kk i
    to w jakim celu jest składana ma tylko znaczenie dla kwalifikacji
    prawnej, a nie dla tego czy groźba jest czy jej nie ma.
    Groźba może być wyrażona każdym zachowaniem, a nie tylko słownie. Groźba
    może być wyrażona za pomocą wszystkich środków, mogących przekazać do
    świadomości odbiorcy jej treść. Zapowiedź popełnienia przestępstwa może
    więc być dokonana ustnie, na piśmie, ale także za pomocą gestu, czy też
    innego zachowania (np. wyjęcia niebezpiecznego narzędzia i pokazania
    jaki zostanie zrobiony z niego użytek).

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"