  • Data: 2006-03-21 22:20:55
    Temat: Re: znowu ten rutkowski (detektyw)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Markus Sprungk [###m...@g...com.###] napisał:
    > A to co najmniej dziwne. Przecież finałem sprawy było powiadomienie
    > Policji, więc po co ta cała szopka?

    Inny finał przecież nie mógł mieć miejsca. Trudno, by Rutkowski
    zamknął gościa w celi na kilka lat w ramach wymierzenia kary.

    > Przecież to się działo w pokoju hotelowym, więc jakie niby miejsce
    > publiczne?

    Nie oglądałem tego programu! Jakoś "siedzenie przy stoliku" opisane
    przez "Creatora" skojarzyło mi się z knajpą, choć teraz widzę, że
    niesłusznie. Jeśli to był pokój hotelowy, to podgląd pomieszczenia
    faktycznie jest problematyczny. Tego nawet hotele nie robią same dla
    siebie poprzestając na kamerach na korytarzach i innych publicznie
    dostępnych miejscach. Ale spokojnie mógł nagrywać samo wejście swoich
    ludzi.

    > Na podstawie jakiego przepisu agencje mogą działać w podobny sposób
    jak
    > Policja?

    Agencja nie ma uprawnień policyjnych. Ale do zatrzymania sprawcy na
    gorącym uczynku nie musisz być policjantem. Każdy ma do tego prawo.

    > Zdefiniuj pojęcie "zatrzymanie obywatelskie", proszę

    Definiuje to kodeks postępowania karnego:

    Art. 243. § 1. Każdy ma prawo ująć osobę na gorącym uczynku
    przestępstwa lub w pościgu podjętym bezpośrednio po popełnieniu
    przestępstwa, jeżeli zachodzi obawa ukrycia się tej osoby lub nie
    można ustalić jej tożsamości.
    § 2. Osobę ujętą należy niezwłocznie oddać w ręce Policji.

    Przepis ten stosuje się również dla wykroczeń na podstawie art. 45§2
    kpow.