  • Data: 2006-03-21 20:15:11
    Temat: Re: znowu ten rutkowski (detektyw)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    the creator [###c...@a...net.###] napisał:

    > Klamiesz!
    > To Rutkowski TWIERDZI ze tak bylo.
    > Czy wywiesil tabliczke "czekam na okup od Gorniakowny"?

    Kłamać nie mogę przede wszystkim z tego powodu, że nie odnosiłem się w
    zupełności do faktycznego stanu rzeczy. Mnie przecież tam nie było
    (zresztą ciebie pewnie też nie :-) Nie mnie oceniać, na podstawie
    jakich to dowodów Rutkowski nabrał przekonania, że gość czeka na okup.
    Jeśli szantażysta umówił się z ofiarą, że będzie czekał na ławce w
    parku z czerwonym goździkiem w klapie i będzie dłubał w prawym uchu, a
    złapany przez Rutkowskiego siedział tam, miał goździk w klapie i
    dłubał w uchu faktycznie, to próba przekonania sąd, że to przypadek
    raczej się nie uda. Wiem, że teoretycznie jest taka możliwość, ale w
    praktyce nie przejdzie. Zwłaszcza, jak się później okaże przykładowo,
    że nagrano głos szantażysty i biegły z fonoskopii potwierdzi, że to ta
    sama osoba. Szantażysta wbrew pozorom zostawia cały szereg uchwytnych
    śladów za sobą.

    > gorącym uczynku czego? siedzenia przy stoliku?

    Nie było mnie przy tym. Odnosiłem się tylko i wyłącznie do prawa do
    zatrzymania w takiej sytuacji. Zakładam, że Rutkowski dysponuje
    dowodem na to, że jest to szantażysta. Bo w przeciwnym wypadku
    oczywiście mamy do czynienia z naruszeniem prawa, pozbawieniem
    wolności itd., a nie prawnie chronionym prawem do obywatelskiego
    zatrzymania.