  • Data: 2003-11-26 00:02:38
    Temat: Re: zakaz wychodzenia ze szkołu (może trochę głupie;)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zakaz ten należy traktować jako akt pewnej bezsilności - ale wsparty np.
    > monitoringiem tv zaczyna być bardziej skuteczny.

    A na czym Twoim zdaniem polegać ma to sprzężenie skuteczności? No bo
    skuteczność monitoringu widzę. Ale co ma do tego wychodzenie lub nie ze
    szkoły? Gdyby pozwolili wychodzić, to skuteczność monitoringu byłaby
    większa, bo by mniej uczniów chodziło po korytarzu. Wskaż mi, dla czego
    uważasz, że w tym zakresie zakaz wyjścia podnosi skuteczność monitoringu?

    > Szkoła poza obowiązkiem ustawowym jest dobrowolna - jeżeli ktoś jej nie
    > akceptuje, to niech ją zmieni.

    A jak Ci się nie podoba, że w moim sklepie jest sprzedawana śmierdząca
    kiełbasa, to nie przychodź. Są pewne granice takiego rozumowania. Te
    granice określają przepisy. Szkoła również nie jest własnością prywatną
    dyrektora. A nawet jak jest, to musi on jednak dostosować się do
    obowiązujących przepisów. Nie popadajmy w skrajności. To, że coś jest
    moje, to nie znaczy, że mogę z tym co mi się podoba nie bacząc na innych.

    > Równie dobrze można kwestionować obowiązek jednolitego ubioru - w końcu
    > uczniowie to nie wojsko i dlaczego ktos komuś ma mówić, jak ma się
    ubierać?

    Toteż mniej więcej z tego powodu obecnie chyba takiego obowiązku nie ma.
    Ma być to ubiór schludny i tyle.