  • Data: 2003-11-25 23:23:35
    Temat: Re: zakaz wychodzenia ze szkołu (może trochę głupie;)
    Od: "lablador" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > jest sobie w Gliwicach taka szkoła jak zespół szkół łączności w którym to
    > nauczyciele pilnuja zeby uczniowie nie opuszczali budynku podczas przerw,
    > mam do tego pytanie czy nie jest to jakimś ograniczenie wolności uczniów
    > pełnoletnich???

    Szkola jest tzw. zakladem administracyjnym (pojecie powstale na gruncie
    nauki administracji) (tak jak np szpital, uczelnia wyzsza itp) i ma prawo
    wprowadzac w drodze jednostronnych aktow reguly zachowania jakie obowiazuja
    osoby przynalezace do niej. Ich naruszenie moze powodowac roznorakie sankcje
    przewidziane aktami wewnetrznymi lacznie z wydaleniem ze spolecznosci
    zakladu.

    > żaden uczeń nie jest wypuszczeny poza budynek.

    Sila nikogo zatrzymac w szkole nie mozna.

    > co do niepełnoletnich to może byc sprawa sporna bo sa za nich
    odpowiedzialni
    > nauczyciele , ale pełnoletni odpowiadają sami za siebie.
    > co o tym myslicie.

    Nie ma znaczenia czy jest pelnoletni czy nie. Przynalezy do zakladu i jest
    obowiazany przestrzegac wprowadzionych regul. Pacjent sanatorium tez jest
    pelnoletni ale jak nie chce byc z niego wydalony to musi przestrzegac
    regulaminu.
    Zadnego naruszenia swobod tu nie ma. Mozna opuscic na wlasne zyczenie zaklad
    administracyjny (co do zasady- wyjatkiem sa np jednostki wojskowe).

    Dan