  • Data: 2008-05-04 19:40:56
    Temat: Re: wymeldowanie dziecka
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:fvl1vm$l3k$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale to jest wyjątek. Ja pisze o zasadzie.
    > Skąd pomysł że tu był rozwód albo jakkolwiek inna ingerencja sądu we
    > władzę rodzicielską?

    Ja to wydedukowałem z tego fragmentu pierwszego w wątku postu: "(...)
    Jestem samotna matką z dzieckiem dziecko mieszka ze mną a ojciec dziecka w
    innej miejscowości(...)". Jeśli nawet wyroku w tej sprawie nie ma, to i tak
    opisanej przeze mnie zasady to nie zmienia. Domaganie się, by dziecko nadal
    zamieszkiwało pod starym adresem jest kretynizmem, bo przecież wiadomo, że
    samo mieszkać tam nie będzie. Z kolei trudno by było wywieźć obowiązek
    uzyskiwania zgody ojca dziecka przez matkę na przemeldowanie się.
    Zakładając milcząco, że fakt zamieszkiwania przez dziecko przy matce był
    zgodny z prawem należy uznać, że jego przemeldowanie wraz z matką na inny
    adres nie zmienia stanu prawnego.

    Co więcej, zameldowanie dziecka jest obecnie tylko po prostu stwierdzeniem
    stanu faktycznego. To dziecko - bez względu na to, czy pani w urzędzie się
    to podoba, czy nie - mieszka przecież pod nowym adresem. A więc
    uzależnienie prawnego stwierdzenia tego faktu od zgody ojca nie ma żadnego
    sensu. W zupełności wystarczy powiadomienie ojca o powyższym stanie rzeczy,
    a jeśli uzna on, iż jego prawa naruszono, to zawsze może w tej sprawie
    zwrócić się do sądu. Przy czym i tak nie sądzę, by jakikolwiek sąd uznał
    jego roszczenie, bo jest one bezsensowne. Przecież dziecko samo na starym
    adresie mieszkać nie może, a matka się przeprowadziła i jest to fakt, na
    który urzędniczka żadnego wpływu mieć nie może. Ojciec dziecka mógłby co
    najwyżej dochodzić tego, że dziecko ma zamieszkiwać przy nim, ale w tym
    wypadku przemeldowanie dziecka na nowy adres nic nie zmienia. czy na
    starym, czy na nowym adresie może się tego domagać.