  • Data: 2008-05-05 06:48:10
    Temat: Re: wymeldowanie dziecka
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 04.05.2008 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > jest wolną osobą. Może zamieszkać gdziekolwiek. Jeśli z wyroku sądu lub
    > zgodnej woli rodziców wynikało dotąd, że dziecko zamieszkuje z matką, to
    > zmiana adresu przez matkę niczego tu istotnego do sprawy tak naprawdę nie
    > wnosi. Dziecko przeprowadza się z matką i jest to stan faktyczny. Tu nie ma
    > nad czym nawet dyskutować. Zwłaszcza, że konieczność zmiany adresu może
    > wynikać z okoliczności, na które żadne z rodziców wpływu nie ma. Może
    > wygasnąć umowa najmu tamtego mieszkania, mieszkanie może spłonąć lub się
    > zawalić itd. Dziecko nadal mieszka przy matce, gdziekolwiek by ona nie

    No to ja teraz nabrałem w tej częsci wątpliwości - jak się owa matka
    przeprowadzi z dzieckiem o 10tyś km to też nie będzie istotne?

    > Dalszą konsekwencją tej konstatacji jest właśnie mój pogląd, że domaganie
    > się przez urzędnika zgody ojca na przemeldowanie nie ma żadnego sensu. Nie

    MZ nie ma sensu ale z innego powodu - zameldowanie to potwierdzenie
    zamieszkania czyli rejestracja stanu faktycznego a nie jego umocowanie
    prawne. Dla mnie to tak, jakby urzędnik domagał się zgody ojca na wpisanie
    imienia dziecka do jakiś-tam dokumentów. A to wszystko w odróżnieniu np.
    od zgody na zmianę imienia gdzie aprobata ojca pewnie będzie niezbędna.

    --
    Marcin