  • Data: 2008-05-06 22:26:31
    Temat: Re: wymeldowanie dziecka
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:flm4f5-obr.ln1@ziutka.router...

    > No więc tym bardziej nie rozumiem o czym ta cała dyskusja z Johnsonem i
    > argumentowanie, że dziecko będzie przecież przy matce :)

    Bo kolega Johnson utrzymuje - jak rozumiem jego stanowisko - że
    zameldowanie dziecka ma istotne znaczenie dla dziecka. Stąd też wywodzi
    konieczność uzyskania na niego zgody obydwojga rodziców. Ja jestem
    przeciwnego zdania. Uważam, że jest to obowiązek czysto administracyjny i z
    punktu widzenia dziecka on nic nie zmienia.

    > Przeciecz może wiedzieć i MZ nie w kompetencji urzędnika jest ocena stanu
    > stopnia poinformowania wszystkich osób które mogą mieć w tym interes
    > prawny.

    Urząd ma obowiązek informowania wszystkich zainteresowanych stron o swoich
    decyzjach. Ojciec tu stroną jest, więc poinformowanie go nie będzie błędem.
    Ale już domaganie się jego zgody jest w mojej ocenie bezprawnym nadużyciem
    i wchodzeniem w nieswoje kompetencje.

    Jeśli ojciec uważa, ze fakt przeprowadzki dziecka narusza jego prawa to
    powinien się z tym zwrócić do sądu. Ale nie może on się zwrócić o nakazanie
    dziecku zamieszkania pod starym adresem. Może się domagać jedynie
    przyznania mu opieki nad dzieckiem. Ewentualnie ustaleniem zasad widzenia.
    Przykładowo nałożeniem na matkę obowiązku przywożenia do ojca tego dziecka
    raz w tygodniu. To już sprawa sądu.

    > Co z dostawcami mediów czy dziesiątkami innych nienazwanych umów
    > których strony mogą mieć interes prawny w fakcie konkretnej lokalizacji
    > danej osoby?

    Nic. Nie są stroną postępowania dotyczącego zameldowania osoby.

    > MZ urzędnik nie jest nawet od tego aby stwierdzić czy w ogóle
    > jakiś ojciec istnieje bo nijak się to ma dla samej czynności wpisu
    > informacji meldunkowej.
    > Ponadto, wyżej rozróżniasz fakt zameldowania od rzeczywistej
    > przeprowadzki, a tu jakby nie: ojciec ma MZ interes prawny w tym aby
    > wiedzieć gdzie rzeczywiście mieszka dziecko a nie w tym co tu wpisano w
    > księgi.

    Milcząco zakładam, ze stan prawny jest zgodny z rzeczywistym. mimo wszystko
    w Polsce jest obowiązek meldowania się tam, gdzie się mieszka. To, że
    znaczna część populacji go nie przestrzega i nikt tego nie ściga, to już
    jest temat na osobną dyskusję.