    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: szkody w sklepie
    Date: Wed, 22 Dec 2010 19:02:25 +0100

    W dniu 22-12-2010 01:32, m4rkiz pisze:
    > nic tylko ustawic monitoring i wykladac porcelane za grube tysiace na
    > podloge

    Jak ktoś nie patrzy gdzie lezie...

    > nieprawda, jest tam afair stwierdzenie o nalezytej starannosci, w opisanej
    > sytuacji to rownie dobrze 'sklep' moglby odpowiadac za stworzenie
    > zagrozenia

    Art. 427 Kodeksu cywilnego: [w nawiasach moje komentarze]
    Kto z mocy ustawy [rodzic] lub umowy jest zobowiązany do nadzoru nad
    osobą, której z powodu wieku [dziecko] albo stanu psychicznego lub
    cielesnego winy poczytać nie można, ten obowiązany jest do naprawienia
    szkody wyrządzonej przez tę osobę, chyba że uczynił zadość obowiązkowi
    nadzoru albo że szkoda byłaby powstała także przy starannym wykonywaniu
    nadzoru.

    Innymi słowy, jakby rodzic dziecka upilnował, to by nie weszło w
    wystawę. I trudno argumentować, że dziecko jest małe i wystawy nie
    widziało.

    > wystawa powinna byc tak zorganizowana zeby nie zagrazala malym dzieciom

    No plisss... A jak mały gamoń piłką wybije szybę w oknie, to szyby
    powinny być takiej klasy, by wytrzymały kopnięcie piłką z odległości 3
    metrów przez dziecko do lat 16 ? A jak dziecko zarysuje czymś (nawet
    przypadkowo) stojący na ulicy samochód, to wina kierowcy, że parkuje
    auto w zasięgu dzieci?

    --
    .B:artek.