  • Data: 2005-12-10 19:24:04
    Temat: Re: strzelanie z ambony (nie tej kościelnej) :)
    Od: poreba <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 10 Dec 2005 02:31:49 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Czyli? Dobrze, nie będę się znęcał nad tobą :-)
    > W poprzednim poście napisałeś: "Rykoszetów? Nie ma takiej możliwości.
    > Naboje rozpryskowe i breneki nie rykoszetują, śrut też raczej nie.
    > Amunicji zwykłej myśliwym używać nie wolno, właśnie po to, żeby nie
    > ranić a zabijać na miejscu (odwrotnie niż w wojsku). No chyba, że
    > kłusole jacyś tam działają..." - co nie jest prawdą, bo wolno, a nawet
    > trzeba. Ze sztucera nie wystrzelisz naboju typu "breneka" albo
    > śrutowego. Nie produkuje się takiej amunicji.
    Czy mnie się tylko wydaje, czy fakycznie błędnie założyłeś, że Czapla ma na
    myśli TYLKO jeden rodzaj broni - sztucerami zwane? Ja odniosłem wrażenie,
    że pisze ogólnie o broni myśliwskiej ogólnie.

    > Po co dubeltówce ten gwint? Brenekę w ruch wirowy wprawia się poprzez
    > skośne nacięcia na płaszczu i to działa. Śrut i tak wirować nie
    > będzie. Nie spotkałem się ze strzelbami gwintowanymi przy końcu.
    > Możesz rzucić jakimś typem, albo źródeł do tej informacji? Bo
    > podejrzewam, że może Ci chodzić o przewężenia na końcu lufy, które
    > jednak nieco inaczej działają.
    Czepli zdecydowanie nie chodzi o czoki, a właśnie o zapomniane nieco
    paradoksy. Mialem coś takiego w ręku, to była nadlufka, nie pamiętam czy Iż
    czy Cezetka, właściciel ostrzegał że z jednej lufy "śrut nosi" właśnie z
    powodu tego wynalazku.

    --
    pozdro
    poreba