  • Data: 2012-07-25 17:16:45
    Temat: Re: spółdzielnia -> wspólnota i źle policzona część wspólna
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-07-24 23:31, Marcin Kuczera pisze:
    > witam,
    >
    > Kupiliśmy w 2005 roku mieszkanie w bloku spółdzielczym.
    > W 2006 roku dostaliśmy zgodę
    Na piśmie?
    A zgoda ta to jest na zabudowę a nie na przejęcie tych kilku metrów na
    własność.
    > na zabudowę kawałka korytarza który i tak
    > był dojściem do mieszkania (tylko do naszego) - 5.4m2 od spółdzielni.
    > W międzyczasie okazało się że robione są pierwsze wykupy gruntu i części
    > wspólnej bloku - (październik 2007) i związany z tym podział części
    > wspólnej.
    > Tyle że jak się okazało, spółdzielnia nie wzięła pod uwagę tego co nam
    > dołożyli do mieszkania (w sumie to nie wiem jaki ta zgoda na zabudowę
    > miała status prawny).
    Po co Ci to w metrażu mieszkania? By czynsz był większy? Bo innej
    korzyści nie ma. Z tego kawałka tylko Ty korzystasz i nikt nawet jak to
    jest wspólne nie będzie korzystał i nie będzie Ci to odebrane.
    A status to ma jako część wspólna i przy odsprzedaży mieszkania nie
    możesz tego wliczyć w metraż mieszkania.
    --
    Krzysiek