    From: "szerszen" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadki, mieszkania... mam dość.
    Date: Wed, 7 Feb 2007 07:52:11 +0100

    Użytkownik "Peanut Butter & Jelly" <n...@n...pam.eu> napisał w wiadomości
    news:eqb8kt$kj$1@news.dialog.net.pl...

    > Siostra proponuje mi przekazanie jej 1/2 części wkładu - ale niestety w
    > zamian oczekuje mojej rezygnacji ze spadku po babci. Mając w pamięci wolę
    > mojego taty i chęć przekazania nam mieszkania, jakoś nie podchodze do tej
    > propozycji z euforią.

    nie musisz byc dobra z prawa, wystaczy ze bylas srednia z matematyki
    na poczatek upewnij sie co do tych podzialow spadkow, bo troche dziwne sa,
    zupelnie nie uwzgledniaja twojej matki, w z twojego posty wynika ze zyje

    jak juz sie upewnisz, to policz sobie wartosc rynkowa mieszkania po babci, i
    oblicz ile z niego wypada na ciebie, potem policz ile wypada na ciebie
    wkladu z mieszkania spoldzielczego, bo sie moze okazac ze to siostra powinna
    ci jeszcze doplacic

    poza tym upewnij sie w spoldzielni czy wykup mieszkania jest nadal aktualny
    i mozliwy do przeprowadzenia, abys na tym przypadkiem nie stracila

    jesli sie okaze ze sprawa jest oplacalna, wtedy notarialnei z siostra
    mozecie przekazac sobie darowizny ktore nie podlegaja juz opodatkowaniu w
    najblizszej rodzinie, ty darujesz jej swoja czesc mieszkania po babci, ona
    tobie swoja czesc wkladu

    ale najpierw wez olowek, dokumenty z sadu, gazete z nieruchomosciami abi
    internet i policz co ile warte