  • Data: 2007-02-07 09:18:26
    Temat: Re: spadki, mieszkania... mam dość.
    Od: "jerry" <j...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Peanut Butter & Jelly wrote:
    > Witam i proszę o radę!
    > Aby wykupic mieszkanie musiałbym więc najpierw spłacić siostrę, czyli
    > oddać jej 1/2 wartości wkładu lokatorskiego. Niestety w chwili obecnej
    > nie dysponuję tak znaczną kwotą. Smaczku sytuacji dodaje fakt, że w
    > międzyczasie nabyliśmy z siostrą także po 1/2 części drugi spadek
    > (mieszkanie własnościowe) po babci, które na pewno zostanie sprzedane.
    > Chciałbym zostać w tym mieszkaniu spółdzielczym. Siostra proponuje mi
    > przekazanie jej 1/2 części wkładu - ale niestety w zamian oczekuje
> [...]

    I to (dla ciebie niestety) jest najprostrze rozwiązanie sprawy - siostra
    bierze mieszkanie po babci ty po tacie i jesteście kwita.
    Najtaniej bedzie w sądzie a najprościej/najszybciej u notariusza.
    Ja zdążyłem załatwić dom na siebie (dom+gospodarstwo), ale zostały mi
    "resztki" które miały niewyprowadzoną sytuacje prawną i walcze teraz. Na
    szczeście z siostrą odnowilismy kontakty wcześniej i mam od niej
    upowaznienie do tych resztek, nawet samochodu nie chciała (ok 12 000
    wartości)
    jerry