  • Data: 2003-01-28 06:50:38
    Temat: Re: rozwód - ratunku...
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec) szukaj wiadomości tego autora

    From: "Marek" <s...@p...fm>
    To: <p...@n...pl>

    : Niestety dzisiaj dostałem jakieś chore wypociny
    : "pismo przygotowawcze powódki" od pełnomocniczki żony i "receptę"
    : z której doczytałem po czasie, że "Sąd wzywa do złożenia odpowiedzi na
    : pozew".
    :
    : 1. Czy "precyzowanie pozwu" oznacza,
    : że treść tamtego pozwu jest nieaktualna w całości?

    nie,
    oznacza że sąd, albo nie zroumiał czego dokładnie chcesz, albo co bardziej
    prawdopodobne, nie wyraziłeś tego wystarczająco jasno

    : 2. Nie czuję się winny rozkładu małżeństwa, więc chciałbym,
    : aby sąd w orzeczeniu o rozwodzie napisał, "z winy powódki".
    : Jest taka możliwość?

    o ile to z winy powódki nastąpiło

    : > Równocześnie precyzuję pozew i wnoszę o :
    : > 1/ orzeczenie rozwodu małżeństwa stron bez orzekania o winie,
    : > jeśli natomiast pozwany bądź nie wyrazi zgody na rozwód,
    : > bądź też zażąda winy powódki - orzeczenie rozwodu
    : > z wyłącznej winy pozwanego,
    :
    : Nie mogę powiedzieć (napisać), że to z winy powódki,
    : bo z automatu będzie to moja wina?

    nic w sądzie nie ma z automatu :) (prawie nic, ale na pewno nie to. Oni po
    prostu napisali czego chcą)

    : 3. Czy dobrze rozumiem, że "powierzenie powódce wykonywania władzy
    : rodzicielskiej nad ... przy pozostawieniu pozwanemu osobistych
    : kontaktów z dziećmi" jest odebraniem mi praw rodzicielskich?
    : Mam po prostu odpisać "pkt. 3 - nie zgadzam się"?

    możesz, możesz też napisać, ze ty chcesz wykonywać władzę rodzicielską,
    napisać dlaczego itd. itd.

    : 4. Jak mam napisać, że całe uzasadnienie jest wyssane z chorej głowy?

    ja robię tak - streszczam krótko argumenty drugiej strony i piszę
    1. powyższe stanowisko jest nieprawdziwe :)

    : 5. Jak mam wogóle napisać, że żona jest chora psychicznie?

    "żona jest chora psychicznie", ale może lepiej wnieś o ubezwłasnowolnienie,
    jeżeli jest naprawdę

    : Mam problem, bo żona naprawdę miała poważne uszkodzenie neurologiczne,
    : więc nie chciałbym jej dodatkowo ranić, z drugiej strony
    : to jest poważny problem, który ma wpływ na jej agresywne zachowanie.

    to jej pomóż a nie rań, ale pamiętaj przy tym o sobie

    : Odpowiedź na Pismo przygotowawcze pozwanej.

    tak na szybko.

    najpierw napisz czego chcesz (o co wnosisz - później uzasadnienie)

    zastanów się czego chcesz. najpierw piszesz, ze chcesz się rozwieść,
    później, że masz nadzieję, że do rozwodu nie dojdzie.

    jeśli Twoja żona ma problemy ze zdrowiem.

    Powinieneś zaprzeczyć wszystkiemu. Jest takie zgrabne sformułowanie. Pozwany
    przeczy wszelkim faktom i okolicznościom poza wyraźnie przyznanymi.

    Poza tym, to że jesteś pozwanym nie znaczy, żę musisz się tylko bronić,
    możesz też "atakować".

    Opisując sytuację pisz
    Twój sposób przedstawienia sprawy - dowód itd. itd.

    wytrwałości życzę :)